Skip to main content
Besvarat

Dålig hastighet i Norra Östermalm Finspång

• 14 augusti 2023
  • 5 svar
  • 125 visningar

• Rookie
  • 3 kommentarer

Hej! Jag upplever väldigt dåliga hastigheter på kvällarna då jag knappt kan komma upp till 0,5 mbits. Jag bor nära Gröna Vägen 33A, Finspång. Tacksam för all hjälp.

Bäst svar av Karl Von Bredband

Hej!

Jag skulle tipsa om att rikta routern snarare emot hållet där sandens förskola ligger, alternativt emot gymnasiet (beroende på vilka möjligheter som finns). 😊

Utöver det så kan jag faktiskt inte se något annat som verkar fela med nätet.

Jag skulle tipsa dig om att ta kontakt med vår bredbandssupport, så kan dom hjälpa dig vidare eftersom det inte verkar handla om något generellt så skulle vi behöva djupdyka lite (exempelvis hur koppling mellan just dina mobiler och mast ser ut).

Du når dom på 0735 300 400 vardagar mellan 9 - 18.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

5 svar

Karl Von Bredband
3Medarbetare
Forum|alt.badge.img+28

Hej!

Det är väldigt svårt att svara på utan att veta mer kring detaljerna.

• Hur länge har det pågått?
  • Ungefär vid vilka tider upplever du det?
  • Om det är ett bredband/router, åt vilket håll är det riktat?

Det som går att se är att en av dom masterna som finns i området har ett pågående arbete på sig, men med start först idag.

• Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 14 augusti 2023

Hej igen! Det har pågått typ i 2-3 veckor och det brukar vara typ vid 6 tiden på kvällen. Routern är riktad mot nordväst.

• Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 14 augusti 2023

Är samma på mobilen också.

Karl Von Bredband
3Medarbetare
Forum|alt.badge.img+28

Hej!

Jag skulle tipsa om att rikta routern snarare emot hållet där sandens förskola ligger, alternativt emot gymnasiet (beroende på vilka möjligheter som finns). 😊

Utöver det så kan jag faktiskt inte se något annat som verkar fela med nätet.

Jag skulle tipsa dig om att ta kontakt med vår bredbandssupport, så kan dom hjälpa dig vidare eftersom det inte verkar handla om något generellt så skulle vi behöva djupdyka lite (exempelvis hur koppling mellan just dina mobiler och mast ser ut).

Du når dom på 0735 300 400 vardagar mellan 9 - 18.

• Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 15 augusti 2023

Jag har ringt kundtjänst och de sade att en förstärkare eller något liknande skulle sättas upp inom en snar framtid. Hoppas på att det ska ske snart. 🙏🏻

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies