Nu har jag letat som en tok i inställningarna på min nya NR.5103E. Har den verkligen inte stöd för att agera DDNS-klient? (I mitt fall no-ip, men det är ju å andra sidan den vanligaste DDNS-servicen där ute).
Nu har jag letat som en tok i inställningarna på min nya NR.5103E. Har den verkligen inte stöd för att agera DDNS-klient? (I mitt fall no-ip, men det är ju å andra sidan den vanligaste DDNS-servicen där ute).
Hejsan ,
Ursäkta för sent svar ifrån mitt håll.Haft tråden i tanke .
Vad jag förstår så har den inte stöd för DDNS. Har också den routern. Sen om det är en begränsning i mjukvara eller hårdvara låter jag vara osagt. Om det enbart är Sverige eller ej osv .Det är ju inte direkt en ovanlig funktion för samtliga märken. Den finns ju ändå i tidigare “NR5101”.
Men det kanske
Eller om
Det jag tänker på är så fall att man antingen använder “Statiskt IP” från “3” och till domännamn. Eller om man har en router med stöd för DDNS kopplad till Zyxel 5103E. Antar du ska köra någon form av server eller hemsida om du vill utnyttja detta
Vad jag förstår det som , så har utomhusroutern 7103 det iaf . Och möjligtvis den bakomliggande inomhusroutern.Dock osäker då manualen är stökig.
/F
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.