Skip to main content

I östra delarna av Göteborg Ă€r det bra krĂ€m I anlĂ€ggningen! Inte dĂ„ligt alls đŸ’„âšĄïžđŸ’Ș

​@Jonte062 ​@JeppePeppe ​@Limpen 

​@Martin 3 kund i 19Ă„r Bra krĂ€m minst sagt! Älskar att du delar detta! 😍

​@Martin 3 kund i 19Ă„r Jag tĂ€nker att det borde kanske börja gĂ„ Ă€nnu snabbare frĂ„n och med i höst nĂ€r 3G stĂ€ngs helt och fler frekvenser kan anvĂ€ndas för 4G och 5G. Vore kul om vi fĂ„r 20MHz pĂ„ 2100-bandet, ger Ă€ven det en ökning!

​@Martin 3 kund i 19Ă„r Jag tĂ€nker att det borde kanske börja gĂ„ Ă€nnu snabbare frĂ„n och med i höst nĂ€r 3G stĂ€ngs helt och fler frekvenser kan anvĂ€ndas för 4G och 5G. Vore kul om vi fĂ„r 20MHz pĂ„ 2100-bandet, ger Ă€ven det en ökning!

​@Pettersson 5 MHz för n78 tror jag inte ger mer. Kanske bĂ€ttre för 5g DSS pĂ„ 2100-bandet som du skriver đŸ’Ș

​@Martin 3 kund i 19Ă„r Varje MHz ökar teoretiskt hastigheten som gĂ„r att fĂ„ ut, oavsett frekvens - sĂ„ 5MHz extra pĂ„ n78 hade absolut kunnat öka hastigheten och kapaciteten. Tre har exempelvis 20MHz ytterligare pĂ„ n78 som de fĂ„r anvĂ€nda inomhus. 

NĂ€r de nya tillstĂ„nden börjar gĂ€lla fĂ„r Tre exempelvis totalt 2*20MHz pĂ„ 2100-bandet (idag 2*19,8MHz). De fĂ„r Ă€ven 2*10MHz pĂ„ 900-bandet (idag 2*5MHz). Gissningsvis kommer Tre att anvĂ€nda 900-bandet (nĂ€r 3G-nĂ€tet Ă€r stĂ€ngt och nya tillstĂ„nden börjar gĂ€lla) för 4G/5G, vilket totalt bör kunna ge oss 15MHz mer utrymme Ă€n vad som finns idag för 4G/5G samt bĂ€ttre tĂ€ckning och kapacitet för nĂ€tet Ă€ven utanför stĂ€der âšĄïžÂ 

LĂ€mna en kommentar