Skip to main content
Besvarat

nätverk

  • August 13, 2025
  • 2 svar
  • 73 visningar

Helt plötsligt har jag ingen nätverks anslutning . Allt ser ok ut på mobilen 

Bäst svar av Limpen

Halloj ​@Mhe! 👋🏻

Har du hunnit kika  på det ​@Martin 20 år med 3 skrivit?

Problem med nätverk för mobiltelefon kan ofta lösas genom att man nollställer nätverksinställningarna. Såhär gör du:
För iPhone:

  1. Gå till inställningar
  2. Klicka på Allmänt
  3. Klicka på Överför eller nollställ iPhone
  4. Klicka på Nollställ, och välj Nollställ nätverksinställningar

Mobiltelefonen startas om efter detta. Sparade WiFi-lösenord behöver läggas in på nytt.

För Samsung:

  1. Öppna inställningar på mobiltelefonen.
  2. Klicka på “Allmän hantering”.
  3. Klicka på “Återställ”. Här kan det se lite olika ut beroende på vilken programvara som är installerad. Om alternativ att återställa Mobilnät/Mobildata finns, välj denna. Om inte, välj “Återställ nätverksinställningar”.
  4. När detta är klart kan du starta om din mobiltelefon.

Nätverksåterställningen kommer inte fungera om det är en driftstörning som ligger bakom problemet. För att se om det är en driftstörning som påverkar dig kan du söka på din adress i vår täckningskarta. Klicka på “Driftinfo” för att se eventuella driftstörningar.

Återkom gärna med hur det gått så kikar vi vidare på detta! 🙂

2 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Helt plötsligt har jag ingen nätverks anslutning . Allt ser ok ut på mobilen 

@Mhe Hej 👋

Gäller det mobilnätet eller ett wifi? Ni har startat om allt? 


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • August 18, 2025

Halloj ​@Mhe! 👋🏻

Har du hunnit kika  på det ​@Martin 20 år med 3 skrivit?

Problem med nätverk för mobiltelefon kan ofta lösas genom att man nollställer nätverksinställningarna. Såhär gör du:
För iPhone:

  1. Gå till inställningar
  2. Klicka på Allmänt
  3. Klicka på Överför eller nollställ iPhone
  4. Klicka på Nollställ, och välj Nollställ nätverksinställningar

Mobiltelefonen startas om efter detta. Sparade WiFi-lösenord behöver läggas in på nytt.

För Samsung:

  1. Öppna inställningar på mobiltelefonen.
  2. Klicka på “Allmän hantering”.
  3. Klicka på “Återställ”. Här kan det se lite olika ut beroende på vilken programvara som är installerad. Om alternativ att återställa Mobilnät/Mobildata finns, välj denna. Om inte, välj “Återställ nätverksinställningar”.
  4. När detta är klart kan du starta om din mobiltelefon.

Nätverksåterställningen kommer inte fungera om det är en driftstörning som ligger bakom problemet. För att se om det är en driftstörning som påverkar dig kan du söka på din adress i vår täckningskarta. Klicka på “Driftinfo” för att se eventuella driftstörningar.

Återkom gärna med hur det gått så kikar vi vidare på detta! 🙂