Hej!
Skulle gissa på att det ID som du ser, är det ID vi använder oss av internt. Internt så använder vi helt andra benämningar än PCI (som du ser i routern). Vi har självklart det sparat, men är inget vi generellt sett använder oss utav.
Det är även rätt svårt för vår support att få fram, då dom oftast behöver komma i kontakt med en annan avdelning som har rätt system/verktyg för att kunna få fram det.
Just att kunna ge kunder information om vart dom ska rikta sin router/utomhusantenn för bästa mottagning är något som vi diskuterar internt. Det är dock knepigt eftersom det dels väger in säkerhetsaspekten (vi får inte gå ut med vart våra master står) men också att bara för att en mast är närmast betyder det inte alltid att det är den bästa.
Cellens riktning spelar roll, tilt spelar roll, belastning spelar roll, tillgängliga frekvenser spelar roll (du har nog bättre koll än mig vad som faktiskt spelar roll, vill mest skriva ut det för alla andra som kan tänkas läsa svaret 😎).
Mitt tips är att antingen ringa till vår bredbandssupport eller skicka ett PM till mig med adressen, så kan jag få fram PCI för dom som är kringliggande.
Ett annat tipps är att använda din telefon (förutsatt att du har Tre som operatör även där).
På en iPhone kan du ringa *3001#12345#* för att få fram mer detaljerad information eller *#0011# på en Samsung.
Annars så finns det även en mängd olika appar du kan ladda ned för att få ännu mer information om du känner att något saknas.