Är det rätt att i kontrollpanelen för Inseego FX2000 att statusen uppdaterar sig var 5 sec, mellan ansluten och connected,
Och anslutna enheter uppdaterar listan likadant.
Sen under 5 G nätverk meny
Är det rätt att i kontrollpanelen för Inseego FX2000 att statusen uppdaterar sig var 5 sec, mellan ansluten och connected,
Och anslutna enheter uppdaterar listan likadant.
Sen under 5 G nätverk meny
Hejsan ,
Om du syftar på att dBm signal styrkan RSRP uppdateras ofta , så är det nog inga konstigheter. Det är ett bra verktyg för dig att se vart du får bättre , men även sämre täckning . Både i app & i webb inloggningen .
Även RSRQ och andra parametrar uppdateras med täta intervaller.
Inloggningen till routern via webbsidan , är mer utförlig med funktioner än vad appen är .
Men om du upplever det som att sidan uppdaterar sig / fladdrar om det är webbläsare , eller i appen . Så låter det lite knas. Möjligtvis att något behövs uppdateras . App ,telefon , webbläsare på pc eller liknande.
Men jag ser att du har ingen vidare bra signal styrka . -112 dBm är högt.
Vad får du för hastigheter & svarstider ?
https://www.bredbandskollen.se/
Vad jag vet , så ska Inseego appen ha någon funkton för vägledning för bättre placering av routern. Alternativ att man behöver göra någon ändring av inställningar.
Mvh F
Hej
Det är bara inne i kontrollpanelen , som det fladdrar,inte sidan.
Kollat Bredbandskollen, ligger mellan 54 till 60 Mbit/s och upp kring 5-6 Mbit/s
Svars tider mella 17 till 20 ms.
Om de bra eller dåligt vet jag inte , men betydligt mer än jag hade innan.
/peter
Okej , men då är det nog det mer vanliga uppdaterandet av parametrarna . För täckning,kvalite osv.
Det är ju inte så dåligt ändå med dom hastigheterna & svarstiden .Svarstiden är ju fantastiskt .
Men tror du kan få bättre ner/upp hastigheter om du finner en plats som får ner din RSRQ . Det klassiska är vid fönster för bästa resultat , oftast . ( tror appen har en funktion som kan guida ) .
Mvh F
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.