Skip to main content
Fråga

Statusen uppdaterar hela tiden Inseego FX2000

• 27 november 2022
  • 3 svar
  • 185 visningar

Är det rätt att i kontrollpanelen för Inseego FX2000 att statusen uppdaterar sig var 5 sec, mellan ansluten och connected,

Och anslutna enheter uppdaterar listan likadant.

Sen under 5 G nätverk meny

Status: Ansluten
Teknologi: 5G
Band: Bl, n1  flimrar till 
Bandbredd: 45 MHz, 15 MHz
Nätverksoperatör: 3
Signalstyrka: -112 dBm
SNR: 10 db   Pendlar mellan 7 till 11 db

Bara fundersam om det skall vara så ? och om värdena är rätt?
/peter

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 27 november 2022

Hejsan 🙂, @PeterD 

Om du syftar på att dBm signal styrkan RSRP uppdateras ofta , så är det nog inga konstigheter. Det är ett bra verktyg för dig att se vart du får bättre , men även sämre täckning . Både i app & i webb inloggningen .

Även RSRQ och andra parametrar uppdateras med täta intervaller.

Inloggningen till routern via webbsidan , är mer utförlig med funktioner än vad appen är .

Men om du upplever det som att sidan uppdaterar sig / fladdrar om det är webbläsare , eller i appen . Så låter det lite knas. Möjligtvis att något behövs uppdateras . App ,telefon , webbläsare på pc eller liknande.

Men jag ser att du har ingen vidare bra signal styrka . -112 dBm är högt.

Vad får du för hastigheter & svarstider ?

https://www.bredbandskollen.se/

Vad jag vet , så ska Inseego appen ha någon funkton för vägledning för bättre placering av routern. Alternativ att man behöver göra någon ändring av inställningar.

Mvh F

• Rookie
  • 27 november 2022

Hej

Det är bara inne  i kontrollpanelen , som det fladdrar,inte sidan.

Kollat Bredbandskollen, ligger mellan 54 till 60 Mbit/s och upp kring 5-6 Mbit/s

Svars tider mella 17 till 20 ms.

Om de bra eller dåligt vet jag inte , men betydligt mer än jag hade innan.

/peter

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 27 november 2022

Okej , men då är det nog det mer vanliga uppdaterandet av parametrarna . För täckning,kvalite osv. 

Det är ju inte så dåligt ändå med dom hastigheterna & svarstiden .Svarstiden är ju fantastiskt .

Men tror du kan få bättre ner/upp hastigheter om du finner en plats som får ner din RSRQ . Det klassiska är vid fönster för bästa resultat , oftast .  ( tror appen har en funktion som kan guida ) .

Mvh F

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies