Fråga

Statusen uppdaterar hela tiden Inseego FX2000

  • 27 November 2022
  • 3 svar
  • 160 visningar

Är det rätt att i kontrollpanelen för Inseego FX2000 att statusen uppdaterar sig var 5 sec, mellan ansluten och connected,

Och anslutna enheter uppdaterar listan likadant.

 

Sen under 5 G nätverk meny

 
Status: Ansluten
Teknologi: 5G
Band: Bl, n1  flimrar till 
Bandbredd: 45 MHz, 15 MHz
Nätverksoperatör: 3
Signalstyrka: -112 dBm
SNR: 10 db   Pendlar mellan 7 till 11 db
 
Bara fundersam om det skall vara så ? och om värdena är rätt?
/peter
 
 
 
 
 

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @PeterD 

Om du syftar på att dBm signal styrkan RSRP uppdateras ofta , så är det nog inga konstigheter. Det är ett bra verktyg för dig att se vart du får bättre , men även sämre täckning . Både i app & i webb inloggningen .

Även RSRQ och andra parametrar uppdateras med täta intervaller.

Inloggningen till routern via webbsidan , är mer utförlig med funktioner än vad appen är .

 

Men om du upplever det som att sidan uppdaterar sig / fladdrar om det är webbläsare , eller i appen . Så låter det lite knas. Möjligtvis att något behövs uppdateras . App ,telefon , webbläsare på pc eller liknande.

Men jag ser att du har ingen vidare bra signal styrka . -112 dBm är högt.

 

Vad får du för hastigheter & svarstider ?

 

https://www.bredbandskollen.se/

Vad jag vet , så ska Inseego appen ha någon funkton för vägledning för bättre placering av routern. Alternativ att man behöver göra någon ändring av inställningar.

 

Mvh F

Hej

Det är bara inne  i kontrollpanelen , som det fladdrar,inte sidan.

Kollat Bredbandskollen, ligger mellan 54 till 60 Mbit/s och upp kring 5-6 Mbit/s

Svars tider mella 17 till 20 ms.

Om de bra eller dåligt vet jag inte , men betydligt mer än jag hade innan.

/peter

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej , men då är det nog det mer vanliga uppdaterandet av parametrarna . För täckning,kvalite osv. 


Det är ju inte så dåligt ändå med dom hastigheterna & svarstiden .Svarstiden är ju fantastiskt .

Men tror du kan få bättre ner/upp hastigheter om du finner en plats som får ner din RSRQ . Det klassiska är vid fönster för bästa resultat , oftast .  ( tror appen har en funktion som kan guida ) .

 

Mvh F

Svara