Täckningskarta - Nytt med 5G

  • 16 March 2022
  • 9 svar
  • 715 visningar

Användarnivå 5
Emblem +21

Halloj!

Vet inte om någon har lagt märke till detta, men täckningskartan har blivit uppdaterad.

Kan ju se exakt vilka områden som har C-band nu och vilka som ska ha “5G light” (5G på FDD2100) :heart_eyes:

 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta


9 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Karl Snyggt 🤩

Användarnivå 6
Emblem +14

Japp det såg jag förra veckan och var först att nämna detta till @JeppePeppe som inte hade någon aning 🤣

 

 

Användarnivå 6
Emblem +40

In 5G we trust yes ✨🌏

Mårkt också detta nyligen , men nu är kartan uppdaterad också så det är mums 😋👌🏻


Fint detta grabbar ✨

@Karl

@JeppePeppe

Lär vara jäkligt fina kurvor uppåt 🔝 för snitthastigheter & svarstider . Med go stabilitet 🥹🚀

Allt gött 👐🏻

Användarnivå 6
Emblem +40

Mitt kära Lerum fick inga 5G färger denna gång på kartan  😂🙃topp hemligt dessa tider 😆

Finns det någon möjlighet att få in fler färger om täckningen och tekniken . Eftersom många går i samma färger utifrån ”Bas  , God täckning & mycket god 🤓

vet inte om de tydligare eller krångligare men är en del olika val liksom 🥹

Användarnivå 6
Emblem +14

Mitt kära Lerum fick inga 5G färger denna gång på kartan  😂🙃topp hemligt dessa tider 😆

Finns det någon möjlighet att få in fler färger om täckningen och tekniken . Eftersom många går i samma färger utifrån ”Bas  , God täckning & mycket god 🤓

vet inte om de tydligare eller krångligare men är en del olika val liksom 🥹

Senaste nätuppdateringen är från 15 februari fortfarande. Kanske Lerum kommer med nästa gång?! 

Användarnivå 6
Emblem +40

Den är uppdaterad idag 👐🏻🌏säkert så . Viva la Lerum 🤑👌🏻 Har funkat bättre med både hastigheter och stabilitet efter 5G masterna kom , men nog främst över dom andra uppdaterade / nya i samma veva 🚀

Användarnivå 6
Emblem +40

Har 4G+ /LTE-Avancerad utgått eller inkluderas den i 4G som teknologi på

täckningskartan ?

Jag har för mig att den har funnits tidigare men minnet kan lura mig :fearful: 

Och sen visas det olika i mobilerna beroende på tillverkare. 4G+ visas ju tex ej på iPhones men använder den tekniken också ,men tror det visas på Android/Samsung telefoner om jag inte minns fel ;) Min router från er har ju som högsta teknologi 4G+ så att säga .

@Karl 

@JeppePeppe 

:money_mouth::nerd:

Over and out ! :beach:

Användarnivå 6
Emblem +14

Grattis Askims torg med omnejd. Ni fick 5g i veckan

@Karl @JeppePeppe 

Användarnivå 5
Emblem +21

Har 4G+ /LTE-Avancerad utgått eller inkluderas den i 4G som teknologi på

täckningskartan ?

Jag har för mig att den har funnits tidigare men minnet kan lura mig :fearful: 

Och sen visas det olika i mobilerna beroende på tillverkare. 4G+ visas ju tex ej på iPhones men använder den tekniken också ,men tror det visas på Android/Samsung telefoner om jag inte minns fel ;) Min router från er har ju som högsta teknologi 4G+ så att säga .

@Karl

@JeppePeppe

:money_mouth::nerd:

Over and out ! :beach:

Halloj!

 

Jag minns inte när kartan visade 4G+ :thinking:

Men gissningsvis så kanske det var så när 4G var nytt? Det var visserligen innan min tid på Tre.. :sweat_smile:

 

På våra routrar vet jag att “4G+” visas när routern använder CA. Om du testar låsa den mot en specifik 4G frekvens så tappar den möjligheten till CA och då bör det endast stå 4G. :thinking:

Min förståelse av 4G+ är att man “har det” när man har CA. Vet att jag har sett symbolen på min Samsung Fold också.

 

Kan ju också vara så att eftersom 4G är så välutbyggt numera så behöver man inte längre visa på kartan vart 4G+ finns, eftersom det är så extremt vanligt nu. :sweat_smile:

 

Svara