Skip to main content

Trollhättan-Älvängen (tåg) Nätutbyggnad

  • July 10, 2025
  • 4 svar
  • 107 visningar

Hej,

 

Nu kanske vi kommer få se bättre täckning på tågsträckan Trollhättan till Älvängen (Mot Göteborg ) . Detta eftersom att det är en populär arbetspendlingsträcka med många pendlare. 

Jag tog en screenshot från Tre-sidan på planerad nätutbyggnad inom tidspannet 3-6 månader från idag 2025-07-10 så kanske vi har bättre täckning till Januari 2026.
Se bifogad bild.

 

4 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

Hej,

 

Nu kanske vi kommer få se bättre täckning på tågsträckan Trollhättan till Älvängen (Mot Göteborg ) . Detta eftersom att det är en populär arbetspendlingsträcka med många pendlare. 

Jag tog en screenshot från Tre-sidan på planerad nätutbyggnad inom tidspannet 3-6 månader från idag 2025-07-10 så kanske vi har bättre täckning till Januari 2026.
Se bifogad bild.

@Investor-mannen Hej 👋

Jag håller med om att den sträckan är inte den bästa gällande när du pendlare med tåg där. Utökad kapacitet är bra, men problemet kvarstår att tågens fönster gör det svårt för radiovågar att ta sig igenom. Sen när det gäller tunnlarna innan Trollhättan så är det ingen operatör som har byggt in täckning där tack vare Trafikverket! 

Men som sagt hoppas på det bästa 🙌


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • July 14, 2025

Håller helt klart med om att folierade fönster som tågen har isolerar mot radiovågorna . Samt tågtunnlarna! , Där gäller det att planera in sitt Teams-möte jobbet 😂

 

Jag upplever det som att täckningen mellan Älvängen och Gamle Staden (Göteborg) är helt ok med lite glesare i täckningen runt tågstationen Nol-Nödinge :)

 

Japp vi får hoppas på det bästa 😀👍 Vi får ta och göra efterkontroll nångång vid Januari 2026 och se om det har blivit en förbättring 😀


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • July 16, 2025

Bra snack här!

Det ska bli spännande, och jag håller tummarna om att det bebyggs bättre kring tågsträckan framöver! 🚂


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

Bra snack här!

Det ska bli spännande, och jag håller tummarna om att det bebyggs bättre kring tågsträckan framöver! 🚂

@JeppePeppe snillen spekulerar 😂