Besvarat

Aktiverat nytt SIM-kort men fungerar inte

  • 4 January 2019
  • 3 svar
  • 1286 visningar

Har fått nytt sim-kort och aktiverat det samt haft telefonen avstängd efter detta trots det går det inte ringa eller ta emot samtal. Tacksam för hjälp

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 7 January 2019, 16:50

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Twingoking !

Varmt välkommen till forumet! :-)

Det kan dröja några timmar innan det hoppar igång, men normalt sker det inom bara några minuter.

Har det löst sig för dig? Om du fortsatt upplever problem rekommenderar jag att du tar kontakt med kundservice så kan dom se över vad det är som felar! 🙂 Du hittar kontaktuppgifter här.

Hej, jag har fått ett nytt sim kort, en kopia av mitt gamla. Satt i det i telefonen men koden vill den inte ta , nu sitter jag med ett försök kvar. Borde inte den gamla koden fungera när kortet bara är en kopia ?

 

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej, jag har fått ett nytt sim kort, en kopia av mitt gamla. Satt i det i telefonen men koden vill den inte ta , nu sitter jag med ett försök kvar. Borde inte den gamla koden fungera när kortet bara är en kopia ?

 

Alla SIM-kort har en unik PIN-/PUK-kod. Har du mottagit att nytt SIM-kort har det även en nya koder. Koderna kan du se på brickan SIM-kortet satt på alternativt på Mitt3 för det aktiverade SIM-kortet. 

Svara