Skip to main content
Svar

byta mitt nummer till Compviq

• August 26, 2025
  • 4 svar
  • 70 visningar

Hej, jag har gjort en överlåtelse för nummer till mitt namn och personnummer. Men Comviq säger att numret fortfarande står på någon annan. Kan ni bekräfta att överlåtelsen är klar i systemet?”

Bäst svar av Limpen

@Gufran Då förstår jag!

Om Comviq kräver att numret ska stå under ditt namn innan du flyttar det, behöver du först göra en överlåtelse. Detta gör den som idag äger ditt nummer, se guide genom att klicka här nedan:

När numret är överlåtet till dig behöver du kontakta Comviq för att flytta numret.

4 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Gufran Hej 🌞

Överlåtelse av telefonnummer brukar i regel ta upp till 7 arbetsdagar. 3 skickar bekräftelse via sms när numret är överfört. Om du är osäker så kontakta kundtjänst;

https://www.tre.se/support

Detta är ett publikt forum så 3 kan inte svara på personliga frågor om ert abonnemang här. Ber er också radera personlig information i denna tråd så det inte kommer i orätta händer ​@Limpen 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hej ​@Gufran, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Är det så att du försökt flytta ditt nummer från Comviq till abonnemang hos Tre?

I sådant fall verkar det som att det är någon annan än du själv som äger numret du använder. Om tanken är att du ska stå som ägare för numret på Tre så skulle jag rekommendera att du följer guiden som du hittar nedan. Du ska alltså flytta nummer från en annan person och operatör.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • August 28, 2025

Hej 

Nej, jag vill flytta nummet från Tre till Compviq men nummer är inte min nummer som jag har nu och det inte även står på mitt namn.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • August 28, 2025

@Gufran Då förstår jag!

Om Comviq kräver att numret ska stå under ditt namn innan du flyttar det, behöver du först göra en överlåtelse. Detta gör den som idag äger ditt nummer, se guide genom att klicka här nedan:

När numret är överlåtet till dig behöver du kontakta Comviq för att flytta numret.