Skip to main content

Hejsan! 
 

jag fick ett nytt nummer av er för ett tag sedan.  Jag är dock väldigt missnöjd. Den personen som hade numret innan mig har uppenbarligen haft problem med mobilspel och liknande. Jag får till och med sms från hans arbetsplats att han ska dyka upp till sitt jobb. 
 

min mobil plingar allt för ofta från spelbolag med erbjudanden mm. Det tycker jag är skitjobbigt! Kan ni hjälpa mig med detta? 

Gamla mobilnr borde inte få återanvändas. Dels pga ovanstående, men ännu värre att nummret kan vara kopplat till konton för inloggning, som Facebook, samt vara använt för tvåfaktorsautencitering. Hur tänker Tre här, säkerhetsmässigt?


@Lina larsdotter Kontakta Tres kundervice via telefon eller chatt så kan de se över olika alternativ, du hittar kontaktuppgifter här

 

@agpath När ett nummer som har varit kopplat till ett abonnemang blir ledigt sätts det i karantän och efter x antal månader kan det tilldelas en kund igen. Det är samma procedur hos alla operatörer. Det finns för få telefonnummer för att ett nummer enbart ska kunna användas en gång, för att det skulle bli möjligt behöver PTS skapa fler nummerserier. Tänk alla kontantkort som finns/har funnits, om dessa nummer inte skulle kunna användas igen hade vi saknat nummer. 


Lämna en kommentar