Jag har porterat mitt nummer över till tre, men jag kan ej ändra numret i min iPhone, utan det är fortfarande det nummer jag fick på ert SIM-kort. Hur löser vi detta?
Hejsan ,
Det finns flera ställen under inställningar i en iPhone man behöver ändra nummer när man byter. Se om någon av stegen kan hjälpa i länken nedan. Och att det står rätt nummer på dessa platser.
https://support.apple.com/sv-se/108758https://support.apple.com/sv-se/108758
Du kan även titta detta under inställningar så det står korrekt.
Inställningar → Telefon → “Mitt nummer” och se så det står korrekt nummer där. (Såg att man inte kan ändra där längre, för mig man kunde det förr ).
Inställningar → Mobilnät → Under “SIM-Kort” så bör det stå “Primärt följt av det numret som ska gälla..
Det kan även vara bra att se till att ha den senaste uppdateringen av mjukvaran för telefonen. Du uppdaterar genom att gå in på : Inställningar → Allmänt → “Programuppdatering” . Notera att detta kan ta en del av din surfpott om du har en bestämd sådan. Så föredrar att vara kopplad till ett obegränsat wifi eller om man redan har det i sitt abonnemang.
Om allting står korrekt , så kan man testa med en klassisk omstart av telefonen och se om det är lösningen.
Hoppas något av dessa löser det för dig. Annars återkom.
Värt att se om det även står rätt aktiverat telefonnummer kopplat till det “SIM-Kortet” genom att logga in på appen Mitt3 för Android / Apple enheter. Eller i en webbläsare på https://www.tre.se/
/F
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.