@Siri10 Hej,
då hänger jag med! Har ni ordnat med en överlåtelse av ditt mobilnummer till din son? Det som verkar ha hänt är att du har fått ett nytt abonnemang, med ett nytt mobilnummer som är kopplat till din sons familjeabonnemang.
Tillsvidare, skulle jag rekommendera att du använder ditt tidigare simkort. Troligtvis kommer du inte att behöva ett nytt simkort ändå.
Jag skulle tro att processen bör gå till som nedan:
- Överlåtelse av ditt nummer och abonnemang till din son genom överlåtelseblankett eller formuläret på hemsidan.
- När överlåtelsen är klar, kontaktar ni Tre och de ändrar då abonnemangsformen och kopplar på det abonnemang du har till familjeabonnemanget.
I detta fall behövs inget nytt simkort eller liknande. ☺️
Men att kontakta Tre kundservice imorgon kan ju vara bra, så kan de se över det hela och ordna med det som behöver ordnas. 😃