Att tänka på innan nummerflytt:
- Bindningstiden hos din tidigare operatör behöver vara avslutad.
- Abonnemanget hos din tidigare operatör behöver stå i ditt namn.
- Om numret ligger på ett kontantkort hos din tidigare operatör, behöver det vara registrerat i ditt namn.
Om du önskar att flytta över ett nummer som idag står på någon annan person, exempelvis förälder eller vän kan vi naturligtvis hjälpa till med det med hjälp av en fullmakt. Du behöver då inte överlåta abonnemanget hos din tidigare operatör innan du flyttar numret till Tre. För att göra det, ladda ned blanketten här och skicka det till den angivna adressen.
Hur byter jag nummer?
Oftast frågar vi dig om du vill flytta ett nummer redan vid abonnemangets tecknande, skulle vi mot all förmodan missa det eller om du redan har ett abonnemang hos oss kan du enkelt lägga en beställning via Mitt3 genom att klicka på:
- Välj abonnemanget du vill beställa nytt nummer till
- Bland de första länkarna, klicka på Flytta nummer till Tre
- Följ stegen som visas på skärmen
Hur lång tid tar det?
Köp via 3Butik
Nummerflyttsförfrågan skickas direkt, och är vanligtvis klar efter 5-7 arbetsdagar eller ifall du valt ett annat datum som du vill att numret ska flyttas över.
Beställt på distans med telefon
Nummerflyttsförfrågan skickas när du hämtat ut paketet, och tar vanligtvis 5-7 arbetsdagar eller ifall du valt ett annat datum som du vill att numret ska flyttas över.
Beställt på distans, enbart SIM-kort
Nummerflyttsförfrågan skickas så fort vi skickat SIM-kortet från oss. Det tar vanligtvis 5-7 arbetsdagar eller ifall du valt ett annat datum som du vill att numret ska flyttas över.