Besvarat

flytta nummer

  • 5 July 2023
  • 2 svar
  • 392 visningar

Hej,

Jag ska enligt sms ändra nummer under inställningar, telefon till mitt gamla nummer. Det går inte. När jag sparat mitt gamla nummer dyker 3s nummer upp - grått, ej svart.

icon

Bäst svar av frodrik91 5 July 2023, 18:40

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @anel44 

Är det så att du bytt till 3 nyligen från annan operatör ? Eller är det att du byter ifrån 3 till annan operatör . Så jag förstår dig rätt . Eller är det att du byter telefonummer inom 3. 

Är alltid bra att gjort en klassisk omstart först & se om det går att ändra efter det . Innan man gör andra förändringar . 

Låter som du har en iPhone modell . Du kan kika så dessa inställningar är korrekta . 

Inställningar → Mobilnät → Sim-Kort ” Telefonnumret → Mitt nummer . ( Se så rätt telefonnummer står här ) . 

Kika även : 

Inställningar → Telefon → Mitt nummer ( står det rätt nummer där , om inte ändra till det rätta ) . 

Utöver detta så är det bra att se till så telefonen är uppdaterad med senaste programvaran . Det gör du genom att vara ansluten till Wi-Fi eller om du gör det över mobilnätet . Värt att nämna är att det kan ta en del från surfpotten om man har en liten surfpott . Därav bra att bara ansluten till Wi-Fi först och främst . Och även ha koll på sin Pin-Kod & lösenkod om man har sådant . Så man kan logga in snabbt åter igen 😉. För övrigt är det alltid bra att hålla programvaran uppdaterad med senaste versionen & även hålla appar uppdaterade . Just för bästa funktion & säkerhet . 

Du väljer följande väg ->  ” Inställningar → Allmänt → Programuppdatering . 

Från vilken operatör har sms 💬 kommit ifrån & vad står det i det ? 

Om inget av ovanstående fungerar så testa detta nedanför : 


Det jag skulle rekommendera att du testar är att nollställa nätverksinställningar. När du gör detta kommer ingenting på telefonen att försvinna, enda som kommer hända är att nätvärksinställningarna återställs.

Guide nollställ nätvärksinställningar

1. Gå in på inställningar

2. Välj Allmänt

3. Välj Nollställ

4. Välj Nollställ nätvärksinställningar

5. Telefonen kommer startas om automatiskt.När du har genomfört det, vill jag att du testar att genomföra det du testade sist Inställningar Telefon Mitt nummer och ändra till det numret som det skall vara och sedan klicka Spara 😊

Återkom gärna om det fungerade efter att du nollställde nätvärksinställningarna. 

/F 

Tack för hjälpen. Det är nu löst!

Svara