@Azad Krantz Hej,
är det så att du har valt att avsluta ditt abonnemang hos Tre och inte meddela dem att du vill ha numret kvar, så kommer ditt abonnemang att avslutas och numret att tas bort från dig som kund. Om du som kund önskar att byta operatör behöver du dels meddela Tre detta så att numret kan öppnas för flytt, samt se till att du beställer flytten av nummer innan ditt abonnemang har avslutats - det hjälper den nya operatören dig med.
Du behöver alltså ha ett aktivt avtal/abonnemang för att kunna flytta ditt nummer.
Om du kontaktar Tre kundservice så kan de se över möjligheten att lägga upp ett abonnemang så att du kan flytta ut ditt nummer. Du hittar kontaktuppgifter här.
Jag har redan gjort alla dessa saker du sa, till och med din operatör har inaktiverat mitt SIM-kort, men tillåter fortfarande inte den nya operatören att aktivera det åt mig, när jag frågade orsaken till detta sa din kundtjänstmedarbetare till mig att: Du är inte längre vår kund och vi har ingen skyldighet att svara på din fråga. Jag bad om att få prata med hans chef, men han gjorde inte detta och avvisade min begäran. I morgon kommer jag att lämna in ett klagomål mot ditt företag till konsumentverket, det gör jag.
Jag har försökt flera gånger att be om din hjälp för att lösa detta problem, men det är tyvärr värdelöst, och jag förbehåller mig rätten att försvara min rätt mot er genom Konsumentverket Office.
Mvh
Azad Krantz
@Azad Krantz Om du känner att du inte fått den hjälp du har behövt kan du kontakta Tres kundombud, du hittar kontaktuppgifter här.