Skip to main content

Hej jag var inne i butik och fick ett nytt simkort i tisdags då mitt försvunnit. Men efter det kan inte folk ringa mig de kommer direkt till en telefonsvarare och kan inte lämna något meddelande. Jag får då direkt ett SMS om att de ringt. Jag kan ringa utan problem och att smsa fungerar fint. Vad är galet?

Hejsan ! ​@Minnanystrom 

Vad är det för märke & modell på telefonen du upplever detta problem med ? 

Det är alltid bra att se till så du är på senaste mjukvaran för din telefon . Det gör du genom att uppdatera under inställningar . 

Låter som det enbart varit ett sim-korts byte , tänker så du inte har gjort ett nummer byte . Att det är samma nummer som tidigare.

/ F 

Välkommen till 3Community ​@Minnanystrom!

Har du kikat på det som ​@frodrik91 skrev?

Återkom gärna med hur det gått, om det löst sig eller ej 🤝

Hej! Tack för svar ​@frodrik91 ! 
Försökte chatta med tre när jag råkade ställa frågan här istället haha.

Jag har en iPhone 14 pro. 
jag har senare uppdateringen, har kollat blockade nummer. Nollställt nätverksinställningarna. Verkar som det är specifikt nummer som går under Telias nätverk som inte kan nå mig via samtal, SMS går dock bra. De som har tre, vimla och Telenor kommer fram utan problem.

Jasså ​@Minnanystrom! Lätt hänt 😅

Jag vill minnas att det var någon driftstörning förra veckan som påverkade samtal mellan oss och en annan operatör (Telia, har jag för mig) - fungerar det bättre för dig nu?

Om inte, så är det ju konstigt att detta hände i samband med ett byte av SIM-kort… För visst är det inget nytt abonnemang du köpt?

Lämna en kommentar