Besvarat

Hur får jag mitt nummer till Tre?

  • 4 May 2018
  • 1 svar
  • 947 visningar

Hej. Jag köpte nyligen en mobil med abonnemang till min dotter och då skulle hennes kontantkort från tre göras om till ett abonnemang istället. Nu har mobilen kommit hem, det stod i papprena att det skulle vara ett simkort med men så var inte fallet. Nu har hennes gamla simkort fått ett nytt nummer och jag vet inte hur vi får tillbaks hennes gamla?

om jag tittar på mitt3 så står det hennes gamla nummer på det nya abonnemanget där, men i mobilen är det ett nytt nummer. Hur kan jag se om det är någon flytt på g? Och ska det i sånafall komma igång på det gamla simkortet eller saknas det ett simkort?
icon

Bäst svar av Johnny 7 May 2018, 09:10

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @FruVesa, och varmt välkommen till 3Community!
Tack för din fråga.

Vi har dessvärre ingen möjlighet att omvandla ett kontantkort till ett abonnemang, utan det man gör i dessa fall är att flytta över det gamla numret från kontantkortet in på det nya abonnemanget. Av din beskrivning så låter det som att det redan är klart så det är ju ett steg i rätt riktning. 🙂

När man beställer ett nytt abonnemang så ska det alltid medfölja ett SIM-kort i försändelsen. Om du går in på Mitt3 > Abonnemang och väljer din dotters nummer så kan du se vilket SIM-kortsnummer som abonnemanget är aktiverat på under SIM.

Om du inte kan hitta det specifika SIM-kortet så behöver du aktivera ett nytt SIM-kort som ni kan använda er av. Jag har beställt ett nytt till dig för säkerhets skull som bör komma inom 2-3 arbetsdagar. När du fått hem det så kan du aktivera det inne på Mitt3> Abonnemang> Välj din dotters nummer och sedan under Inställningar> Beställ/aktivera SIM-kort skriver du in de 19-siffror långa SIM-kortsnumret och trycker på aktivera SIM-kort. Därefter ska det bara vara att tuta och köra!

Jag kan även tipsa att läsa följande trådom ni skulle uppleva problem med att det står fel nummer som avsändare när din dotter skickar iMessage. Det förekommer ibland när man aktiverat telefonen innan en nummerflytt/nummerbyte har genomförts. 

Svara