Bäst svar av Tristan
Visa originalKan ej aktivera sim kortet
Har inte fått något brev med sim-kortet. Letar igenom kvittot men ser ingen kod. Kan inte skicka sms!
Hej Nanna!
Om det gäller ett SIM-kort till ett abonnemang finner du aktiveringskoden ungefär mitt på sidan, ovanför "Mitt engagemang hos 3".
Instruktion för själva aktiveringen finner du här och på Mitt3 går du till "Abonnemang" där du väljer aktuellt nummer och sedan scrollar du ner till alternativet "Beställa/Aktivera nytt SIM-kort".
Ifall det istället handlar om ett Kontantkort skall SIM-kortet aktiveras automatiskt vid första uppkoppling mot nätet och därefter får man genomföra en påfyllning med värdebeviskod för att få önskad funktion.
Om det gäller ett SIM-kort till ett abonnemang finner du aktiveringskoden ungefär mitt på sidan, ovanför "Mitt engagemang hos 3".
Instruktion för själva aktiveringen finner du här och på Mitt3 går du till "Abonnemang" där du väljer aktuellt nummer och sedan scrollar du ner till alternativet "Beställa/Aktivera nytt SIM-kort".
Ifall det istället handlar om ett Kontantkort skall SIM-kortet aktiveras automatiskt vid första uppkoppling mot nätet och därefter får man genomföra en påfyllning med värdebeviskod för att få önskad funktion.
Och om simkortet INTE aktiveras vid uppkoppling (endast nödsamtal står det i displayen). Hur gör man då?
Jag valde att fylla på kontantkortet direkt från Swedbanks internetbank, alltså INTE med något värdebevis.
Återkom gärna och meddela hur vi löser denna situation.
/Erik
Jag valde att fylla på kontantkortet direkt från Swedbanks internetbank, alltså INTE med något värdebevis.
Återkom gärna och meddela hur vi löser denna situation.
/Erik
Jag valde att fylla på kontantkortet direkt från Swedbanks internetbank, alltså INTE med något värdebevis.
Återkom gärna och meddela hur vi löser denna situation.
/Erik
Tjena Erik! Välkommen till 3Community!
Beklagar för att du inte fått svar tidigare.
Tråkigt att höra att det inte riktigt fungerar som det ska. Har du testat att starta om telefonen med kontantkortet i? Du bör i sånt fall få upp att du ska skriva in PIN-/PUK-kod, som du hittar direkt via Mitt3
Återkom gärna med hur det går/ har gått så hjälper vi dig gärna vidare
Svara
Skriv in ditt användarnamn eller mejladress så skickar vi ett mejl till dig med instruktioner för att återställa ditt lösenord. 🔑