Skip to main content
Svar

Kan ej aktivera sim kortet

  • October 6, 2018
  • 3 svar
  • 2304 visningar

Har inte fått något brev med sim-kortet. Letar igenom kvittot men ser ingen kod. Kan inte skicka sms!

Bäst svar av Tristan

Hej Nanna!

Om det gäller ett SIM-kort till ett abonnemang finner du aktiveringskoden ungefär mitt på sidan, ovanför "Mitt engagemang hos 3".

Instruktion för själva aktiveringen finner du här och på Mitt3 går du till "Abonnemang" där du väljer aktuellt nummer och sedan scrollar du ner till alternativet "Beställa/Aktivera nytt SIM-kort".


Ifall det istället handlar om ett Kontantkort skall SIM-kortet aktiveras automatiskt vid första uppkoppling mot nätet och därefter får man genomföra en påfyllning med värdebeviskod för att få önskad funktion.

3 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • Svar
  • October 6, 2018
Hej Nanna!

Om det gäller ett SIM-kort till ett abonnemang finner du aktiveringskoden ungefär mitt på sidan, ovanför "Mitt engagemang hos 3".

Instruktion för själva aktiveringen finner du här och på Mitt3 går du till "Abonnemang" där du väljer aktuellt nummer och sedan scrollar du ner till alternativet "Beställa/Aktivera nytt SIM-kort".


Ifall det istället handlar om ett Kontantkort skall SIM-kortet aktiveras automatiskt vid första uppkoppling mot nätet och därefter får man genomföra en påfyllning med värdebeviskod för att få önskad funktion.

  • Nykomling
  • October 5, 2019
Och om simkortet INTE aktiveras vid uppkoppling (endast nödsamtal står det i displayen). Hur gör man då?
Jag valde att fylla på kontantkortet direkt från Swedbanks internetbank, alltså INTE med något värdebevis.
Återkom gärna och meddela hur vi löser denna situation.
/Erik

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • October 28, 2019
Och om simkortet INTE aktiveras vid uppkoppling (endast nödsamtal står det i displayen). Hur gör man då?
Jag valde att fylla på kontantkortet direkt från Swedbanks internetbank, alltså INTE med något värdebevis.
Återkom gärna och meddela hur vi löser denna situation.
/Erik

 

Tjena Erik! Välkommen till 3Community!

 

Beklagar för att du inte fått svar tidigare.

 

Tråkigt att höra att det inte riktigt fungerar som det ska. Har du testat att starta om telefonen med kontantkortet i? Du bör i sånt fall få upp att du ska skriva in PIN-/PUK-kod, som du hittar direkt via Mitt3 :slight_smile:

 

Återkom gärna med hur det går/ har gått så hjälper vi dig gärna vidare :spy: