Besvarat

misstänker ett oönskat övertagande

  • 26 March 2024
  • 2 svar
  • 25 visningar

Jag köpte ett simkort från 3 med nytt nummer (trodde jag) och ändrade mitt eget abonnemang så mina barn skulle få delad vårdnad av en ringmobil. 

Men oönskade personer, företag och myndigheter började ringa till barnens mobil. Det var precis som om man hade tagit över ett nummer från en annan människa.. dock inte den hederligaste människa. Hur gör jag för att denna person inte ska förknippas med barnens nummer? 

icon

Bäst svar av Qwirks 26 March 2024, 22:36

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Telefonnummer återanvänds. Så gör alla mobiloperatörer. Normalt ligger numren i karantän några månader, men sedan återanvänds de till nya kunder. Har man otur får man då ett nummer som har tillhört en aktiv person som inte har meddelat sina kontakter sitt nya nummer.

Kontakta 3Kundservice, förklara situationen och säg att du vill byta nummer. Förhoppningsvis låter de dig byta nummer gratis givet situationen. Du kan specifikt fråga efter ett nummer från en ny nummerserie om du vill vara säker på att ingen har haft numret tidigare.

Användarnivå 3
Emblem +4

Du kan konfigurera mobilen att endast släppa fram nummer som finns i sparade kontakter.

Svara