Skip to main content
Besvarat

När sker nummerflytten?

• 20 maj 2019
  • 1 svar
  • 444 visningar

Jag har fått mitt nya simkort men jag undrar när det börjar fungerar med mitt gamla nummer hos Telia som jag vill flytta med. Jag har inte satt i mitt nya simkort från 3 än

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Nils

Hej @Misak58 och varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Flytten av numret påbörjas så fort du aktiverar SIM-kortet du har fått, så du behöver sätta in det i telefonen först och främst. Du får då SMS med information om exakt datum som numret flyttas över till oss, och då ersätts helt enkelt det tillfälliga numret på SIM-kortet från oss.
Visa original

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 823 kommentarer
  • Svar
  • 22 maj 2019
Hej @Misak58 och varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Flytten av numret påbörjas så fort du aktiverar SIM-kortet du har fått, så du behöver sätta in det i telefonen först och främst. Du får då SMS med information om exakt datum som numret flyttas över till oss, och då ersätts helt enkelt det tillfälliga numret på SIM-kortet från oss.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies