Besvarat

Nummerflytt

  • 14 december 2020
  • 1 svar
  • 150 visningar

Hejsan! Beställde ny telefon hos er för några veckor sen, fick den idag och satte i sim-kortet allt var frid och fröjd tills jag insåg att jag har ett nytt nummer, jag klickade i när jag beställde att jag ville behålla mitt gamla, ser nu att man måste ha avslutat på det gamla abonnemanget men då jag inte visste när telefonen skulle komma så hade det varit väldigt svårt eftersom jag använder telefonen dagligen till att ringa med. Vad gör jag nu? För jag vill verkligen behålla mitt gamla nummer och trodde det var det jag skulle göra när jag bytte telefon. 
 

mvh Felicia 

icon

Bästa svar av Pettersson 14 december 2020, 22:34

Hej,

 

om du valde att flytta ditt nummer i samband med att du beställde din nya telefon, borde du ha fått SMS med vidare information om när detta kan tänkas ske. Har du fått något SMS från Tre tidigare med datum eller liknande? 

 

Om inte, gör så att du kontaktar 3Kundservice under morgondagen så kan de se över det och skicka en ny begäran om nummerflytt så du får över ditt nummer. Här finner du kontaktuppgifter. 

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +12

Hej,

 

om du valde att flytta ditt nummer i samband med att du beställde din nya telefon, borde du ha fått SMS med vidare information om när detta kan tänkas ske. Har du fått något SMS från Tre tidigare med datum eller liknande? 

 

Om inte, gör så att du kontaktar 3Kundservice under morgondagen så kan de se över det och skicka en ny begäran om nummerflytt så du får över ditt nummer. Här finner du kontaktuppgifter. 

Svara