Besvarat

Nummerflytt fran abonnemang till kontantkort inom 3

  • 6 September 2018
  • 2 svar
  • 884 visningar

Jag vill flytta mitt abonnemangsnummer jag har hos 3 till ett kontaktkort som jag fatt hemskickat av 3. Jag har 3 dagar kvar av bindningstiden och har sagt upp abonnemanget i samband med det. Jag vill inte forlora mitt gamla nummer men lyckas inte genomfora en nummerflytt pa hemsidan. Maste jag vanta tre dagar till tills abonnemnagstiden gatt ut? Det ar ju samma operator.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar
icon

Bäst svar av Tristan 6 September 2018, 17:31

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Lussan!

Till att börja med behöver du inte vara orolig för ditt nummer. Vid avslut av abonnemang hamnar numret i karantän och kan inte användas av någon annan inom 90 dagar.

Är Kontantkortet registrerad på samma personnummer som det abonnemang där du idag har det nummer du vill ha kvar?

Om det inte är det behöver du antingen en nummerflyttsfullmakt eller registrera om Kontantkortet så att det matchar det personnummer som står på abonnemanget.

Ifall både abonnemang och Kontantkort redan står på samma personnummer är det inga problem att flytta över ditt nummer.

Jag har dock för mig att det inte går att använda nummerflyttjänsten på Tre.se för att göra detta, då numret redan finns hos Tre som operatör, och det du behöver göra då är att ringa Kundservice så hjälper de dig därifrån.

För kännedom (och framtida bruk) kan det vara bra att upplysa abonnemangsavdelningen om detta önskemål när man säger upp sitt abonnemang. De kan då nämligen lägga in en order om överflytt av aktuellt abonnemangsnummer till Kontantkort så att den genomförs då uppsägningstiden löper ut.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej igen Lussan!

Löste det sig med flytten av ditt nummer till Kontantkortet som du fått från 3?

Svara