Hej! Får felmeddelande om att vanliga sms inte kunde skickas. Ser även detta under Inställningar- Meddelanden
Vad gör jag? Med vänlig hälsning, Karolina
Hej! Får felmeddelande om att vanliga sms inte kunde skickas. Ser även detta under Inställningar- Meddelanden
Vad gör jag? Med vänlig hälsning, Karolina
Hejsan ,
Har detta problem kommit plötsligt eller har du gjort något byte av telefon/nummer senaste ?
Jag skulle testa att avaktivear och aktivera / logga in igen och se om det funkar som det ska gå . Att se över Apple ID inställningarna så rätt nummer står och även att det är rätt inställningar för iMessage & Facetime . Det kan även vara bra att se så man har senaste mjukvaran för telefonen .
https://support.apple.com/sv-se/HT201349
/F
Hej
Låter som att numret i inställningarna inte stämmer. Testa detta:
Hoppas att det löser sig! Hojta till annars
Hej och tack för svaret! När jag ändrar så återgår den direkt till fel nummer, dvs inte mitt. Så märkligt. ♀️
Och detta numret som visas är något du haft tidigare eller känner igen?
I vilken inställning är det som det står fel nummer ? Mitt nummer / iMessage , Meddelande .
Se om du kan göra en uppdatering av din iPhone . Så du har senaste mjukvaran för den. Kan vara bra att vara ansluten till fast /obegränsat Wi-Fi ifall man har en begränsad surfpott . Så inte det tar slut , vore tråkigt . Värt att nämna är att vara redo med rätt pin-kod och även sin lösenkod om man har en sådan
/F
Jag har samma problem. Jag har gjort allt ovanstående. Har nyaste programuppdateringen och har nollställt nätverksinställningarna. Det står fortfarande ”det här numret är registrerat för ditt Apple-id men är inte associerat med den här mobilen. Du kan fortsätta att använda det här numret för imessage och FaceTime till det löper ut” på FaceTime och imessage.
Jag har samma problem.
Har provat det ni nämnde. Men det hjälper inte. Bytte precis till tre då blev det så här.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.