Fråga

problem med nummerflytt

  • 25 August 2022
  • 2 svar
  • 877 visningar

Jag har nytt abonnemang och gjorde nummerflytt. Fick bekräftelse på sms att numret var flyttat. Har startat om mobilen men får det inte att fungera. Det går inte ändra från tillfälliga numret i inställningar. Skriver in mitt nummer och spara, men det ändras inte.

Min familj säger att sms och samtal från mig kommer från tillfälliga numret och mitt flyttade nr typ varannan gång och jag får inte alla sms. 

Någon idé på vad jag ska göra?


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan🙂 , @Sveanewman 

Är det någon modell av iPhone du har , eller vad är det för märke & modell som du har ?

Om det är en iPhone . Så finns det några olika ställen man kan kika på , så uppgifterna med rätt telefon nummer stämmer . Samt även så att Apple ID är kopplat till rätt telefonnummer.

 

#1  - Inställningar → Din profil/Användare/Apple-ID/icloud → Namn ,Telefon,e-post ( Här kan du se så det är rätt telefonnummer som är inlagt eller ändra.

2# - Inställningar → Telefon → Mitt nummer ( Se så det är rätt nummer inlagt där)

3# - Även se om det stämmer med uppgifterna så som denna länk nämner:  https://support.apple.com/sv-se/HT201349

Du kan även kika “ Inställningar → Mobilnät →  Mobildata , förvald röstlinje & Sim-kort. Och se om det står rätt nummer där eller fel nummer.

Om du har möjlighet att koppla upp telefonen till fast bredband via wifi , eller annat wifi . Se så du har senaste programuppdateringen under “ inställningar → Allmänt → programuppdatering” .

Det är dessa ställen jag kan komma på just nu iaf . Om det nu är en Apple mobil. Om det inte funkar av något av dessa alterantiven , eller om du har en Android telefon . Så får du hojta till, så får vi fundera vidare .

Mvh F

 

Användarnivå 7
Emblem +36

Grymt bra och utförligt svar @frodrik91!

@Sveanewman, hur har det gött? Har det löst sig för dig? 😊

Svara