Besvarat

Trepartssamtal

  • 23 April 2018
  • 3 svar
  • 6792 visningar

Hej!
Jag kan inte använda mig av 3 parts samtal på min telefon. Jag har ställt in samtal väntar men hittar ingen specifik inställning för 3 parts samtal. Dvs att koppla in någon mer under pågående samtal. Om jag försöker så står det bara "funktionen stöds ej".

Jag har en Huawei p10.

Någon som vet om det kan tänkas vara en inställning hos 3 eller i telefonen?
icon

Bäst svar av Erik 23 April 2018, 22:13

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej Joakim! Välkommen till 3Community och tack för din fråga. :)

Funktionen "Samtal väntar" gör att du kan se på skärmen när någon ringer dig medans du är i ett annat samtal. Denna funktion går att styra via telefonens inställningar.

Tjänsten "Flerpartssamtal / Trepartssamtal" finns tillgänglig på samtliga abonnemang och är aktiverad per automatik. Just för din del ser det ut som att det har varit avstängt vilket förklarar felmeddelandet.
Vi har återaktiverat denna funktion och du bör nu kunna prata med flera personer samtidigt.

Berätta gärna om det fungerar! 🙂

[Redigerat] - Jag flyttar din fråga till "Nummer och samtalsinställningar" så att det blir enklare för andra att hitta svaret om man har liknande fundering.

Hej! Jag behöver antagligen också få min trepartssamtalfunktion aktviterad…

Vart hör man av sig för att då det ordnat?

/J

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @JohannesM, välkommen till 3Community :rainbow:

Idag går det inte att aktivera denna funktion via Mitt3 eller på egen hand, utan sker direkt från vårt håll. I detta fall är det alltså bäst att kontakta vår kundservice så ordnar dem det :thumbsup:

Svara