Besvarat

Vidarekoppling 3Svar

  • 8 April 2020
  • 5 svar
  • 406 visningar

Användarnivå 1

Jag har tresvar inkopplad men det aldrig stått vilka nummer den kopplar till, svårt veta vilken typ av inkoppling som är aktiv, man kan prova sig fram med och ringa från annan telefon-men krångligt och tar onödig tid, med andra operatörer står till vilket nummer, och varför står det alltid +46 innan nummer jag nästan alltid i Sverige och tre är väl svenskt-nästan?

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar

icon

Bäst svar av Jocke 14 April 2020, 08:56

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @ny abonnent 


Jag har lite svårt att förstå vad det är för nummer du syftar på? Alla har en egen röstbrevlåda som samtal kopplas till om man ej kan ta dessa eller sitter upptagen i samtal. För att lyssna av 3Svar ringer man 333 från mobiltelefonen.

Gällande nummer som hänger jag inte med på exakt vad du menar. Det går utmärkt att även ringa med 070XXXXXXX i början, men även precis lika bara att ringa +4670XXXXXX.

 

Användarnivå 1

Jag menar om man har vidarekoppling till annat nummer så brukar det stå vart den är kopplad i inställningar på telefon appen(samsung-s9) kanske ingen vits veta det? Det går väl ändå inte ändra från telefon(tresvar), och måste man slå riktnummer +46 om man vill ringa till nån mobil i Sverige från utlandet? Och jag tycker det verkar onödigt med +46 innan när man är i Sverige...

Användarnivå 5
Emblem +10

@ny abonnent 

Befinner du dig utomlands och ska ringa ett svenskt nummer ska du skriva 46 eller +46 i början som prefix. Ett tips är att spara alla dina kontakter i din telefonbok med prefixet direkt så slipper du att tänka på att knappa in det manuellt varje gång :slight_smile: .

Användarnivå 1

Aha så man måste veta var mobilen befinner sig innan man ringer? Men om jag ringer nån mobil i utlandet som bor där, måste jag andvända landets riktnummer före mobilnummret?

Och hur är det med tre-community  är det samma lösen som till mitt tre?

Användarnivå 5
Emblem +10

Aha så man måste veta var mobilen befinner sig innan man ringer? Men om jag ringer nån mobil i utlandet som bor där, måste jag andvända landets riktnummer före mobilnummret?

Och hur är det med tre-community  är det samma lösen som till mitt tre?

Nej, prefixet behöver du själv slå om du befinner dig utomlands. 
På din andra fråga är svaret, ja och den sista frågan också ja. 

Svara