Fråga

Vidarekoppling av samtal.

  • 2 November 2023
  • 1 svar
  • 177 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer

Jag har provat att prata med både Samsung (då detta är mitt mobilmärke) samt Tre om detta problem och det har pågått i snart 1,5 år utan att någon kan besvara detta.

Problemet är att när jag vill vidarekoppla samtal till min telefon till ett annat nummer så går man sonika in på just "vidarekoppla samtal" i mobilinställningarna.

 

Nu kommer problemet, här finns 4 undermenyer: vidarekoppla alltid, vidarekoppla vid upptaget, vidarekoppla vid obesvarat och vidarekoppla vid ej tillgänglig. När dessa 4 undermenyer visas så buffrar mobilen i ca 3 jäkligt störande minuter innan man kan välja ett av dessa 4 alternativ. Man kan se att dessa 4 alternativ bearbetas ett efter ett då texten "inget nummer har angetts" i grön text dyker upp under dessa 4 i turordning medans mobilens buffersymbol härjar i förgrunden. När alla dessa 4 undermenyer belysts med den gröna texten "inget nummer har angetts" så kan man äntligen klicka på valfritt alternativ. Så om jag nu klickar på submeny "vidarebefordra alltid" så kommer vår vän buffersymbolen upp och härjar i ytterligare 3 minuter ca innan tillkopplingen läggs till. Likadant är det i omvänd ordning när jag ska koppla ur vidarekopplingen dvs buffer i 3 min.

 

Dessa åtgärder har jag gjort: testat på annan mobil med mitt simkort (går snabbt och lätt där), bytt till ett nytt simkort, rensa cache på allt man kan tänka sig, rensat data/cache på inställningar/ring-appen där vidarebefodran finns och startat om telefonen 675 ggr, 

 

​​​​​​Jag har alla senaste uppdateringarna till operativsystem/appar och mobilen är en S21 Ultra.

 

Nån som känner sig mer teknisk än Tre:s sjpport och Samsungs support tillsammans?


1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@GzX Hej,

 

jag tänker om det kanske är smidigare om du använder de klassiska koderna för att vidarekoppla samtalen. Du anger då nedan dessa koder i vanliga telefon-appen och avslutar med att ringa.

 

Vidarekoppla alla samtal: **21*[telefonnumret inkl. riktnummer]# 
Vidarekoppla vid avstängd/ingen täckning: **62*[telefonnumret inkl. riktnummer]#
Vidarekoppla vid upptagen i annat samtal: **67*[telefonnumret inkl. riktnummer]#

För att koppla ur: ##002#

 

Fungerar detta för dig?

Svara