Klistrad tråd

3Lämna In

• 26 mars 2019
  • 0 svar
  • 152 visningar
3Lämna In
Användarnivå 4
Emblem +10
Har du fått en ny mobil och vet inte vad du ska göra med din gamla; eller har du en "mobillåda" som snart inte går att stänga? Dags att dom gör nytta igen!

Vi tror helhjärtat på en hållbar miljö och har därför tagit nya tag med vår tjänst 3Lämna In med mål att göra den enklare att använda sig av. Återvinn mobilen hos oss och få värdet som rabatt till ditt abonnemang eller donera det till Barncancerfonden - samtidigt som du räddar miljön!

Nyhet!

Idag, den 12:e juni, lanserar en ny sida för 3Lämna In där du direkt kan skriva in din modellen eller IMEI-nummer för din mobil, ange vilket skick mobilen är i och direkt få fram värdes om du hade återvunnit mobilen hos oss. Du kan redan direkt välja om du vill ha det som rabatt till ditt abonnemang eller donera det till Barncanerfonden.

Gör så här:

1⃣ Klicka här för att komma till 3Lämna In
2⃣ Ange modellen på mobilen eller IMEI-numret. Se nedan ⬇

3⃣ Ange skicket på mobilen genom att bocka i rutorna. Se nedan ⬇

4⃣ Nu får du fram värdet. Dags att välja om du vill donera värdet eller ha det som rabatt, och i hur många månader. Se nedan ⬇

5⃣ Ange din e-postadress för att få bekräftelsemejl skickat till dig som du visar upp i 3Butiken vid inlämning. Se nedan ⬇

6⃣ Hitta din närmsta 3Butik! Dags att lämna in mobilen och få din rabatt eller donera till Barncancerfonden. Klicka här för att hitta din närmsta 3Butik.

Vanliga frågor

Vem kan få rabatt eller donera?
☑ Alla nya och befintliga kunder som har eller tecknar ett röst- eller bredbandsabonnemang.
☑ Gäller för alla smartphones för både privat- & företagskunder.
☑ Om du ej är kund hos Tre kan du fortfarande donera värdet till Barncancerfonden.

Vad händer om rabatten blir högre än min månadskostnad?
Värdet på rabatten får ej överstiga den totala kostnaden för ditt abonnemang. Du kan däremot fortfarande donera värdet.

Måste jag rensa innehåller i mobilen jag vill lämna in innan jag gör det?
Det är alltid rekommenderat, men inget måste. Vi raderar all data i mobilen på ett säker sätt.

⚠ Obs! Om du ska lämna in en iPhone måste "Hitta min iPhone" vara avstängt.
Stäng av Hitta min iPhone

Kan jag lämna in en mobil som inte har något värde?
Absolut! Om mobilens värde är 0 kronor kan du fortfarande återvinna den hos oss för miljön.

Vad händer med mobilen som jag lämnat in?
1⃣ Efter 3Butiken mottagit din mobil skickas den till vårt huvudlager
2⃣ All data i mobilen raderas på ett säker sätt så att det inte finns någon risk för spridning
3⃣ Beroende på mobilens skick hanteras sedan mobilen på olika sätt:
. 💵 Om mobilen är i gott skick kan den säljas vidare
. ♻ Om det inte går att sälja den vidare återvinns den för reservdelar
. 🔥 Om mobilen är för sliten skrotas den på ett miljövänligt sätt

Kan jag lämna in flera mobiler och få ännu mer rabatt på mitt abonnemang?
Nej, det går endast att lämna in en mobil per abonnemang för att få rabatt. Du kan däremot fortfarande lämna in för att donera till Barncancerfonden.

Kan jag ordna detta via kundservice och skicka in min gamla mobil till er?
Nej. För att lämna in mobilen måste du besöka din närmsta 3Butik.
Hitta närmsta 3Butik

Kan det kombineras med andra erbjudanden?
Ja, om inget annat är angivet i kampanjen.

Måste mobilen vara köpt hos Tre?
Nej.

Detta ämne har stängt för kommentarer

Vi använder cookies

Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

Acceptera Cookie settings