Återvinn din gamla mobil

  • 26 March 2019
  • 0 svar
  • 4423 visningar
Återvinn din gamla mobil
Användarnivå 3

Hur lämnar jag in en mobil?

Värdera min mobil

  1. Klicka här för att komma till 3Återvinn
  2. Sök på mobilmodellen eller mobilens IMEI-nummer
  3. Ange skicket på mobilen genom att bocka i rutorna
  4. Välj hur du vill dela upp din rabatt och fyll i dina uppgifter
  5. När du är klar, så klickar du på Sälj min enhet
     

Klart! Snart får du ett mejl från PostNord med information om det returpaket samt fraktsedel som är på väg hem till dig. Vill du inte posta det, så går det lika bra att lämna in mobilen i en 3Butik

 

Vad har jag för IMEI-nummer?

Öppna knappsatsen som om du ska ringa ett samtal. Skriv in *#06# så ser du mobilens IMEI.

 

Min mobil är inlämnad, vad händer nu?

När din mobil kommit fram till vår samarbetspartner Foxway så skickar dem dig ett bekräftelsemejl. De gör sedan en bedömning av mobilen och värderingen.

Tänk på att det kan totalt dröja upp till 2 månader innan rabatten blir synlig på din faktura. Tack för ditt tålamod!

 

Vad har hänt med min rabatt?

När ser jag rabatten på fakturan?

Det dröjer upp till 2 månader från att du lämnat in din mobil innan rabatten blir synlig på fakturan. Det beror på att vi har eftersläpande fakturering.

Har det gått mer än 2 månader sedan du lämnade in din mobil, så är det bäst att du kontaktar oss här så kan vi hjälpa dig med det.

 

Jag har fått för lite rabatt

Ifall rabatten är lägre än vad ni kom överens om, så beror det på att rabatten inte varit aktiv hela månaden. Ifall rabatten exempelvis lades in i mitten av förra månaden, så får du en halv månadsrabatt på den här fakturan.

 

Behöver du fortfarande hjälp?

Kontakta oss

 

Mer om 3Återvinn

Vad händer med enheten du skickar in?​
I de flesta fall kommer din enhet att återanvändas av någon annan. Om din enhet är för gammal eller för dåligt skick kommer den att återvinnas på ett miljövänligt sätt. Du kan även vara säker på att eventuell data i mobilen kommer att raderas och hanteras på säkrast möjliga sätt.

 

Vad händer om rabatten blir högre än min månadskostnad?
Värdet på rabatten får ej överstiga den totala kostnaden för ditt abonnemang.

 

Vad händer med mobilen som jag lämnat in?
All data i mobilen raderas på ett säkert sätt så att det inte finns någon risk för spridning. Beroende på mobilens skick hanteras sedan mobilen på olika sätt:

  • Om mobilen är i gott skick kan den säljas vidare
  • Om det inte går att sälja den vidare återvinns den för reservdelar
  • Om mobilen är för sliten skrotas den på ett miljövänligt sätt

 

Kan jag lämna in flera mobiler och få ännu mer rabatt på mitt abonnemang?
Ja, du kan lämna in och få två stycken återvinn-rabatter per abonnemang. Har du 2 st abonnemang, kan du alltså som mest ha 4 st återvinn-rabatter.

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer