Skip to main content

I denna guide beskriver vi hur du kan ändra öppettider för ett växelnummer i 3Växel vid helg eller annan händelse, till exempel för en svarsgrupp eller ett knappval.

 

 :bulb:Tips 
Innan du ändrar öppettider bör du spela in ett nytt meddelande och informera era kunder när ni återgår till det ordinarie öppettider.

Hantera meddelande

 

 

 

Ändra öppettider

 

I exemplet har vi valt att ha stängt från onsdag 23/12  15.00 till och med hela söndag 27/12  24.00. Från och med måndag 28/12 gäller de ordinarie öppettiderna.

 

 1  Logga in på gränssnittet för 3Växel här och klicka på “Administratörsvy”

 2  Välj fliken “Funktionsnummer” och tryck på “Schema” 

 3  Klicka på det nummer som du vill lägga till en ny schemahändelse för.

 

 4  Klicka på “Lägg till en ny schemahändelse” 

 

 5  Skriv önskat namn på händelsen i rutan “Namn på händelse" 

 6  I rutan “Upprepa” väljer du “Aldrig" 

 7  Välj datum på “Från" och “Till” dessa datum kommer meddelande att spelas upp

 8  På "Meddelande” väljer du de meddelande som ska spelas upp under händelsen.

 9  På “Åtgärd” väljer du “Stängt” 

 10  Klicka på “Spara”

 

 :bulb:Tips
Markera "Avsluta befintliga samtal i kön" om du vill att dessa ska avslutas så fort händelsetiden inträffar.