AirPods Recension

  • 6 November 2018
  • 5 svar
  • 1366 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, Har under ungefär 1 års tid haft AirPods, och lite olika iPhones (men mesta tiden har spenderats med iPhone 😵 Och älskar varje sekund av användande. Dessa lurar är exakt vad trådlösa hörlurar ska vara. De har perfekt och smidig parning med telefon/Mac/iPad/Watch. Alla dina enheter som du har kopplat till ditt Apple-iD blir automatiskt ihopkopplade/länkade till AirPodsen och det fungerar verkligen.

Första gången man öppnar lådan så möts man av ett litet vitt fordral med hörlurarna i. Det enda man då behöver göra för att komma igång är att ha sin telefon i närheten och öppna locket på fodralet. Telefonen känner då direkt av lurarna och synkar ihop sig med dessa. Sen är det bara att köra.

Om du tycker att hörlurarna som följer med i din iPhone-kartong är sköna kommer du älska dessa. Passformen är perfekt. Jag tränar regelbunden med mina och har aldrig tappat en eller känt att dem är på väg att trilla ur.
Ljudet är riktigt bra för storleken på lurarna. Mycket bättre än standard-lurarna som följer med en telefon (om man bortser från Samsung som har väldigt bra lurar i kartong)
Absolut, är du en ljudtok och måste ha SUPERBRA ljud så är inte dessa lurar för dig, då skulle jag rekommendera trådlösa hörlurar från Bose till exempel då de lurarna har magiskt bra ljud för sin storlek, men är designen och smidigheten något du vurmar för så skulle jag aldrig köpa något annat än AirPods. Jag tycker verkligen det är ett perfekt paket för design och ljud-kvalite. Är aldrig besviken på hur lurarna presterar ljudmässigt, oavsett om det är Bob Dylan eller Kanye West, podcast eller Youtube. Allt låter bra med Bra bas, riktigt bra separation i mid och high.

Batteritiden är en annan punkt man borde beröra, Den är (som du kanske kan gissa) helt fantastiskt. Jag får lätt ut en halv dag i bara batteri som sitter i hörlurarna, samtal, musik eller något annat. Och det går oerhört snabbt att ladda lurarna i fodralet (5 min laddning resulterar i ungefär 1 tim lyssning).
Att man ser batteriprocenten i sin telefon är något jag verklige uppskattar. Då man aldrig blir överraskad av lågt batteri.

Jag har nästan inget negativt att säga ang dessa lurar, det skulle möjligen vara att jag saknar en funktion att höja eller sänka ljudet med hörlurarna. Men jag förstår samtidigt att det inte riktigt får plats med den funktionen. Eftersom det är "touch" funktion i hörlurarna (dubbelt tap för att svara i telefon eller aktivera Siri) så kan man tycka att det borde gå att ändra inställningen till två lätta "taps" för att kunna höja volymen. Men allt kan man inte få.

Slutklämmen blir såklart, om du har en iPhone och är sugen på ett par trådlösa hörlurar är detta ett måste. För det blir inte bättre såhär, inte om du ska ha trådlösa smidiga hörlurar.

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Jag är så himla sugen på dessa!

Jag är bara så himla rädd att tappa bort dom, men man kanske blir något försiktigare när man har AirPods. Har tagit sönder/förlagt en hel del hörlurar med vanlig sladd tidigare. Att t.ex ena hörluren slutat fungera, sladden fastnar i något och jag råkat slita sönder den (har hänt flera gånger 😑) m.m.. Passformen på hörlurarna är dom bästa jag har haft för mig, så det slutar ändå med att jag köper likadana...

Just för träning verkar dom perfekta, men är ändå lite orolig. Jag svettas en hel del när jag tränar, men dom sitter alltså i bra ändå?
Användarnivå 7
Emblem +38
Jag tycker dem sitter perfekt. Bättre än EarPods (som de heter med sladd) vilket för mig är märkligt då de ser nästan exakt likadana ut.
Nu är jag inte ute och springer speciellt ofta men när jag gjort det eller har gjort svingar med kettlebelss eller något så sitter dem perfekt i öronen utan att ens kännas lite lösa.
Jag skulle säga köp om du är sugen.
är man bara relativt konsekvent med att lägga lurarna i fodralet när man inte använder så tror jag inte det är någon risk att tappa bort.
Användarnivå 5
Emblem +36
Hmmm, man kanske ska slå till då. Jag har hört att det finns ett sätt att leta reda på dom, om man förlägger dom? Hur fungerar det?
Användarnivå 7
Emblem +38
Jag har faktiskt aldrig behövt nyttja funktionen. MEN om man nu förlorar en airpod så går man in i "Hitta min iPhone" appen och så finns AirPods som val där. Då börjar lurarna låta med ett "klickigt" eller som det står på engelska "chirping" ljud. Och man kan höja samt sänka i appen. Dem låter förvånansvärt högt och det känns relativt smidigt att hitta! De verkar finnas någon lätt platsbaserade funktion också, skulle gissa att telefonen jobbar från senaste Bluetooth-connection typ.
Användarnivå 5
Emblem +36
Ok, ja, då blir det ju smidigare om man tappar bort dom. Känner jag mig rätt, kommer det hända 😅.

Ska nog fixa ett par, en tidig julklapp till mig själv.

Svara