Besvarat

Ansluta Samsung Galaxy Watch 5 till Esim.

  • 12 April 2023
  • 9 svar
  • 596 visningar

Hej!

Jag har precis köpt en samsung galaxy watch 5 och försöker att ansluta den till ett esim, men när jag försöker att koppla den så blir jag bara vidarebefodrad till tres hemsida där jag behöver logga in… problemet är att när man loggar in så slussas man bort ifrån sidan som man “kopplar” esim.

Otroligt frustrerande då det inte finns något annat sätt att koppla klockan till esim.

Känns som att det är någotslags mjukvarufel på tres hemsida när man försöker koppla upp klockan.

Någon som har någon erfarenhet utav detta eller vet varför jag slussas till inloggningssidan istället och vet hur man kan gå tillväga för att lösa detta?

Mvh

Michael

icon

Bäst svar av Eli Elias Saado 14 April 2023, 23:39

Visa original

9 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂 , @Michael D 

Jag har själv inte just Samsung mobil eller klocka. Men jag skulle se över så både mobil & klocka är uppdaterade med dom senaste mjukvarorna . Och att även starta om dom . Sen försöka igen och se om det blir någon skillnad.

Sen om det inte funkar då , så får vi luska vidare 😉

https://www.samsung.com/se/watches/esim/

Se om något av dom andra alternativen funkar.

/F

Har samma problem! 

@frodrik91 

Har testat allt, ingenting funkar.

Är helt säker på att det är ett fel från tres sida att man hänvisas till fel "hemsida" när man ska ansluta sitt esim till klockan. 

Får helt enkelt invänta någon uppdatering eller liknande men det är tråkigt om man ska behöva byta leverantör för att få igång sitt esim.

Första bilden kommer man fram till i ca 1 sekund sen kommer man vidare till bild 2 och sedan landar man på bild tre helt automatiskt och därifrån går det inte att ansluta sitt esim.

har kontakt tre nu och inväntar en lösning från dom! de bad mig skicka in printscreens på hela processen. 

Användarnivå 6
Emblem +40

Låter bra att Kundservice har fått reda på att det inte fungerar för stunden 🙂

Förhoppningsvis funkar det inom kort vid nytt försök. 

Blir det samma problem , oavsett vilken webbläsare man använder?  Eller om man gör processen på en dator.

/F

Enligt tre så måste det göras från telefonen 🥵 

idag så testade jag igen att försöka etablera ett avtal med klockan och från ingenstans så funkade det! helt skumt! 

det enda som jag gjorde lite annorlunda var att jag försökte ansluta genom klockan som skickade mig vidare till mobilen.

 

Fungerade från ingenstans för mig också nu! De måste ha gjort någon uppdatering. Tack för hjälpen allihopa! 😊🙏

Svara