Skip to main content
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
March 20, 2019

Apple Airpods 2.0

• March 20, 2019
  • 13 svar
  • 1666 visningar
Hej, i lite ovanlig Apple-maner så har det nu släppts för försäljning en uppdaterad version av AirPods. Det som ör nytt är lite snabbare uppkoppling mot telefon (osv) samt en timme mer samtalstid. Även ”hej, Siri” ska nu funka att bara kasta ur sig.
Men den största nyheten är att man nu kan köpa dom med trådlös-laddning i skalet.

Det kostar 2200kr för hela paketet men man kan även uppdatera sina nuvarande hörlurar genom att köpa det trådlösa fodralet för 995:-.

ingen stor nyhet men en härlig sådan för alla som jobbar mot en ”trådlös” framtid kan glädja sig! :)

https://AirPods med tradlost laddningsetui https://store.apple.com/se/xc/product/MRXJ2ZM/A kan man lösa mer!

13 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
ChipsgeneralenSuperhjälteTrådskapare
Superhjälte
April 7, 2019
Snyggt @Pettersson
har också hört att det egentligen inte är någon enorm skillnad,
mer ”life improvements”. Tänker nog köpa ett laddfordral lite senare. Könns lite väl dyrt. Har två gamla fodral som jag växlar mellan men det är mer idén med trådlöst man går igång på.

Har någon efter senaste uppdatering av iOS haft problem med synkningen av ena airpoden? Min vänstra vill inte funka överhuvudtaget, varken efter ny anslutning eller fortsatt. Den upptäcks inte alls. Tänkte om någon annan haft samma problem!
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
pjnorman
Skillad
April 8, 2019
Jag har, sedan senaste uppdateringen, upptäckt att när jag sätter airpods i öronen, så kommer inte alltid den traditionella truddilutten, men det fungerar ändå. Sen har jag alltid haft problem med att höger lur inte alltid laddas. Trots att jag är noga när jag lägger i dem, laddar fodral+lurar, men vid senare tillfälle, när jag skall använda dom, så har bara vänster lur laddats, höger är mer eller mindre noll och jag får hitta alternativa lurar.
pjnorman
Superhjälte
April 9, 2019
Tips: vid val av trådlös laddare bör ni testa med AirPods innan köp. Eftersom skalet är så litet så kan det vara svårt att få det att ladda. Har testat, bland annat några Samsung-laddare men också ZENS Dual Apple Watch laddstation. Det fungerade inte. Men en laddare från Mophie fungerade. 🙂
Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓