Besvarat

Apple watch, facetime och 4g/LTE

  • 14 July 2023
  • 3 svar
  • 88 visningar

Hej,

Jag fick nyss min Apple Watch se (4g/LTE) som jag beställt från 3. Den funkar bra, MEN FaceTime ute ‘på stan’ (utan Iphone) verkar ännu inte fungera… Jag kan ringa/SMSa etc. så jag har uppkoppling (esim), men jag kan i nuläget inte ringa/ta emot FaceTime-samtal när jag inte har min iPhone 13 i närheten. Samtalen funkar alltså hemma med telefon och Wifi men klockan, själv (utan sin Iphone) kan uppenbarligen inte fixa FaceTime-samtal… vad gör jag? 

Under klockans Inställningar/Mobilnät är Mobilnät+Mobildata+Data-roaming aktiva, och under Abonnemang syns “3SE”, men under status står det “Ingen anslutning” vilket jag tycker verkar lite märkligt?!

Kan någon detta?!

 

icon

Bäst svar av El Sozu 15 July 2023, 12:09

Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @El Sozu 

Se om du har någon programvaruuppdatering att göra på både din iPhone & även Watch .

Sen kan du även kika dessa tips nedan .

https://support.apple.com/en-us/HT204168

Så som jag förstår det så funkar bara Facetime audio calls , och inte video ? Men kan ha fel angående det. Att det möjligtvis funkar / ska funka också .

/F

Användarnivå 7
Emblem +40

@El Sozu Precis som @frodrik91 skriver är det nog bara FaceTime Audio-samtal som fungerar att ta emot i klockan utan telefonen. Är telefonen nära kan du svara på dessa också via klockan. Jag har inte lyckats få vanliga FaceTime-video-samtal att fungera på klockan utan mobilen, även utan att ha videon igång såklart. 

Hej och Tack för ert engagemang! Jag tror mig nu har löst problemet med att inte kunna använda FaceTime (FT) då jag bara har min Apple Watch (utan Wi-Fi och IPhone).

Problemet verkar vara att jag har för länge sedan tagit bort mitt ursprungliga AppleId login som ett möjligt sätt att nå mig via FT eftersom den e-posten inte längre finns (jag har dock behållit den som login på AppleId)

Tydligen så vill klockan ha mitt AppleId som ett sätt att nå mig (när den är ’självständig’), för när jag lade till mitt AppleId så verkar det nu fungera! 

Svara