Besvarat

Apple Watch med eSIM - Kan ej ta emot samtal

  • 7 February 2020
  • 4 svar
  • 1683 visningar

Hej.

 

Har esim aktiverat till min Apple Watch 5 enligt både iPhone, klockan och Mitt3 men ändå kan jag inte ringa eller få samtal till klockan när iPhonen inte är påslagen/i närheten. Jag har ej provat funktionen tidigare.

Vad kan detta bero på?

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 7 February 2020, 12:56

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej.

 

Har esim aktiverat till min Apple Watch 5 enligt både iPhone, klockan och Mitt3 men ändå kan jag inte ringa eller få samtal till klockan när iPhonen inte är påslagen/i närheten. Jag har ej provat funktionen tidigare.

Vad kan detta bero på?

Hej @CAVC!

Kontrollera att du har “Mobildata” påslaget genom att:

  1. Svepa uppåt på klockans display.
  2. Klicka på “antenn symbolen” - “Mobildata” bör vara påslaget.

Ibland kan det ta en liten stund för klockan att hoppa över på mobilnätet, man kan också stänga av “WiFi” för att hjälpa den på traven. Telefonen bör också vara avstängd för att testa att verkligen fungerar.
 

Berätta hur det gick! :relaxed:

 

SMS - För att vanliga SMS (ej iMessage) ska fungera behöver iPhone vara påslagen, även om den ligger hemma.

Hej och tack för svar.

 

nu funkar det men fick stänga av blåtanden för att ikonen skulle bli grön.

skall det vara så?

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej och tack för svar.

 

nu funkar det men fick stänga av blåtanden för att ikonen skulle bli grön.

skall det vara så?

 

Om du inte har telefonen i närheten, måste du även då stänga av blåtand när du fått det att fungera? 
Kolla om det finns en uppdatering till klockan. Kanske är en liten dryg bugg som ligger och stör. 

Men det ska såklart fungera även med BT påslaget. Så du kan använda tex AirPods med klockan utan att telefonen ska behöva vara nära. 

Nu funkar det när tel blåtand är helt avstängd!

 

Tack för hjälpen.

Svara