Skip to main content

Jag beställde en iPhone 16 PRO via telefon hos er i slutet av november. Jag skulle då även få utskickat AirPods, skärmskydd och skal. Allt utom AirPods en har levererats. Har varit i kontakt med er över telefon och de ska ha lagts en beställning 4e december men den har fortfarande inte skickats ut och fick till mig att de fanns i lager. Jag åker utomlands en längre period i slutet av december och behöver därför få dessa levererade innan dess. När skickas dessa?

Hej ​@Ella_b, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Det var konstigt 😕

Lagrets status uppdateras med jämna mellanrum, men det kan hända att detta visat fel då du var i kontakt med vår kundservice.
Jag passade på att kika lagerstatus för samtliga AirPods vi säljer:

Airpods 4 - fåtal kvar i lager.
AirPods 4 ANC (brusreducerande) - slut i lager, ingen uppskattad leveranstid.

AirPods 3rd gen - slut i lager, ingen uppskattad leveranstid.

AirPods 2nd gen - slut i lager, ingen uppskattad leveranstid.
Airpods Pro 2nd gen - flertalet kvar i lager.

Som du ser ekar det dessvärre tomt på många ställen, dessutom finns här ingen uppskattning för när lagret fylls på.

Om de hörlurar du beställt finns i lager enligt ovanstående lagerstatus rekommenderar jag dig att kontakta vår kundservice på nytt för att säkerställa att ordern inte avbrutits.
Om de hörlurar du beställt inte finns i lager har du förklaringen där. Då du ska utomlands är min rekommendation att använda dig av Postnords applikation så snart du får en avisering gällande leveransen. Där kan du identifiera dig med Bank-ID för att få fram en QR-kod som du kan skicka till en kompis/anhörig som därefter kan hämta ut ditt paket åt dig. Detta gäller såklart om du själv inte hinner hämta ut hörlurarna.
Skulle det vara så att du inte vill ha hörlurarna, förutsatt att de inte hinner levereras innan du åker iväg, rekommenderar jag dig att nyttja din ångerrätt. Din ångerrätt gäller i 14 dagar så länge hörlurarna inte är köpta i butik. Du kan då bara låta hörlurarna ligga kvar hos postombudet så skickas dessa tillbaka till oss.

Hoppas att detta var till hjälp och besvarade din fråga. Tveka inte på att återkomma om det dyker upp någon fråga eller fundering! 🙂

// Vi har flyttat ditt inlägg till Smartklockor och tillbehör för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Från början handlar detta om att jag tänkt byta abonnemang men fick mitt erbjudande matchat samt att ett par AirPods 4 ANC skulle skickas ut till mig i samband med detta. Valde därför att stanna kvar hos er men just nu känner jag mig bara lurad.

Vid tillfället fick jag till mig att hörlurarna fanns i lager och att allt skulle levereras till mig inom 1-3 arbetsdagar. Tyckte det lät otroligt bra och smidigt och var väldigt nöjd efter samtalet. Fick sedan telefonen, skyddsglaset och skalet hemskickat snabbt, men inga airpods. Ringde till er och fick till mig att de inte missats att skickas ut men att det skulle ordnas direkt. 

Efter ytterligare ett par dagar hade de fortfarande inte skickats och ringde därför igen där jag fick till mig att ingen beställning hade lagts för airpods över huvud taget trots att jag varit i kontakt med er två gånger gällande detta. Denna person såg dock till att beställningen genomfördes och jag såg detta i appen. 

Efter att beställningen legat som inkommen i en vecka ringde jag er för att kika status och fick då till mig att ni har mycket att göra efter black week, men de ska hinna komma innan jag åker. Annars kan jag hämta i butik, men de fanns ej i lager. 

Hade hörlurarna skickats ut vid första kontakt med er hade jag inte hamnat i denna situation då det inte är konstigt att de kan ta slut i lager när beställningen dröjer i över en vecka. min resa varar i 3 månader så ett par hörlurar är högst nödvändigt. I och med att jag skulle få dessa hemskickade i samband med telefonen jag köpte hade jag inte räknat med en utgift att köpa ett par ytterligare vid sidan av, eftersom att jag har det på delbetalning. 

Är väldigt missnöjd över hanteringen kring min beställning då jag valt att stanna kvar hos er på grund av fördelarna och hjälpen jag fick, men det visade sig inte stämma alls vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Jag behöver verkligen få hörlurarna innan den 2a januari, finns det en möjlighet att dessa levereras innan dess?

Jag förstår och beklagar verkligen situationen som uppstått ​@Ella_b.

Situationen med dessa hörlurar är mindre optimal. För tillfället finns det inte några hörlurar att skicka ut till dig. Jag har kollat med vårt lager där jag fått information att vi kontinuerligt får in leveranser från tillverkaren, och att vi sedan skickar ut hörlurarna i tur och ordning till nästa i kö. Vi har inget bestämt datum för nästa leverans, inte heller för antalet hörlurar som vi får in i samband med leveransen. Det blir därför väldigt svårt att uppskatta huruvida du hinner få dina hörlurar innan du reser iväg.

Min rekommendation i detta fall är att du återigen tar kontakt med vår kundservice för att se om det finns någonting man kan göra åt detta. Tänker specifikt på det att ordern för dina hörlurar egentligen skulle ha placerats tidigare. Jag vågar inte garantera någonting, men tycker definitivt att det är värt att kika med dem. Tyvärr kan vi inte göra mycket mer här, då detta är ett publikt forum.

Jag hoppas verkligen att situationen löser sig på bästa möjliga sätt och att du får dina hörlurar levererade innan du reser iväg!

Lämna en kommentar