Skip to main content
Besvarat

E-sim till Huawei watch 2

• 9 mars 2020
  • 2 svar
  • 549 visningar

Någon som har erfarenhet om detta ämne?

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör

Bäst svar av Erik

Hej @Geller1978 och välkommen hit! :relaxed:

LTE versionen har ju plats för ett nanoSIM som kan användas istället. Vill man ha ett eSIM så bör man kunna aktivera det med hjälp av QR koden på Mitt3. Dock som jag förstår det så saknas stöd för att ta emot samtal på samma nummer som telefonen. Klockan har ändå ett par år på nacken och som det ser ut nu finns det inga planer på att utveckla en “anslutning” tjänst likt Galaxy- och Apple Watch.

Förenklat - du bör kunna aktivera eSIM men då krävs det ett fristående data-abonnemang, annars slutar simkortet i telefonen att fungera.

Visa original

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 9 mars 2020

Hej @Geller1978 och välkommen hit! :relaxed:

LTE versionen har ju plats för ett nanoSIM som kan användas istället. Vill man ha ett eSIM så bör man kunna aktivera det med hjälp av QR koden på Mitt3. Dock som jag förstår det så saknas stöd för att ta emot samtal på samma nummer som telefonen. Klockan har ändå ett par år på nacken och som det ser ut nu finns det inga planer på att utveckla en “anslutning” tjänst likt Galaxy- och Apple Watch.

Förenklat - du bör kunna aktivera eSIM men då krävs det ett fristående data-abonnemang, annars slutar simkortet i telefonen att fungera.

Hej Erik!

TAck för svaret!

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies