Skip to main content

Hej!

vi har precis bytt över till Tre från Telia.

Dottern har en klocka, Xplora 5 play.

vi behöver ordna ett e-sim till denna men det går inte att beställa förrän man aktiverar abonnemanget. Problemet är att det står att abonnemanget aktiveras när man börjar använda det..

Hur går jag till väga?

@DesireéC Hej,

 

har ni fått ett fysiskt sim till klockan? Om ja, testa att sätta in det i en telefon och låt det vara där i ca 30 minuter, ring gärna ett samtal också. Då bör abonnemanget aktiveras och ni ska kunna beställa ett eSIM via Mitt3. 

Har ni inte fått ett fysiskt simkort bör ni få ett eSIM hemskickat. Ni kan även besöka en 3Butik eller kontakta 3s kundservice under morgondagen så kan de hjälpa er att aktivera abonnemanget så att ni kan komma igång med klockan. Här hittar du kontaktuppgifter. 


Toppen! Tack så mycket för hjälpen!


Lämna en kommentar