Besvarat

eSIM till Apple Watch 5

  • 28 October 2019
  • 5 svar
  • 2500 visningar

Jag har beställt ert dyraste abbonemang som kostar 499kr i månaden tillsammans med en iPhone 11 Pro som jag snart hoppas få.

 

Jag går i tankarna att införskaffa en Apple Watch 5 och undrar hur man isåfall går tillväga för att klockan skall kunna använda samma abonnemang som telefonen.

 

Jag vägrar oxo tro att ni tar 50kr i månaden (I ytterligare avgifter) för denna tjänsten, vilket jag ser att ni gjorde till Apple Watch 3, utan hoppas istället att det ingår i ert dyraste abonnemang!

icon

Bäst svar av JeppePeppe 28 October 2019, 16:16

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @pike ! 

 

eSIM kommer förinstallerat i klockan, och man behöver endast lägga in “Apple Watch-anslutningen” i ditt mobilabonnemang för att det ska fungera som du beskriver ovan! För att lägga in den i abonnemanget så behöver du kontakta vår kundservice, så ordnar dem det.

Tjänsten i sig kostar 49 kr/mån, men de första sex månaderna är kostnadsfria :sunglasses:

 

Så ingenting har förändrats sedan ni införde denna tjänsten med AW3?

 

Inte heller tas det någon hänsyn till vilket abonnemang man använder till telefonen?

 

Hur motiverar ni denna kostnad på 49kr i månaden då?

Edit: (Jag har noterat att tjänsten ändrat pris från 99kr till 49kr efter att ni fått lite konkurrens).

Användarnivå 7
Emblem +36

Priset på tjänsten förändras inte beroende på abonnemang, utan det är 49 kr/mån för vilket abonnemang som helst. De första sex månaderna är kostnadsfria, därefter löper det på med 49 kr/mån - när vi först lanserade detta låg tjänsten på 99 kr/mån. Vi har alltså redan gjort en sänkning för att matcha resten av marknaden då de andra operatörerna som har stöd för eSIM till Apple Watch även dem har den för en kostnad på 49 kr/mån av min vetskap.

 

Utöver det så förstår jag inte riktigt vad du vill att jag mer ska motivera. Såsom ett abonnemang, eller annan tjänst man nyttjar så förekommer det oftast en månatlig kostnad. Ledsen att höra att du inte gillar kostnaden på den, men du kan alltid testa de första sex månaderna! :slight_smile:

Priset på tjänsten förändras inte beroende på abonnemang, utan det är 49 kr/mån för vilket abonnemang som helst. De första sex månaderna är kostnadsfria, därefter löper det på med 49 kr/mån - när vi först lanserade detta låg tjänsten på 99 kr/mån. Vi har alltså redan gjort en sänkning för att matcha resten av marknaden då de andra operatörerna som har stöd för eSIM till Apple Watch även dem har den för en kostnad på 49 kr/mån av min vetskap.

 

Utöver det så förstår jag inte riktigt vad du vill att jag mer ska motivera. Såsom ett abonnemang, eller annan tjänst man nyttjar så förekommer det oftast en månatlig kostnad. Ledsen att höra att du inte gillar kostnaden på den, men du kan alltid testa de första sex månaderna! :slight_smile:

 

Ingen fara JeppePeppe, jag förstår att du inte har svar på mina frågor. Jag tycker att 49kr i månaden är en omotiverat hög kostnad för slutkunden och jag ser inte vari kostnaden ligger för Tre (eller andra operatörer för den delen). 

Då blir det hela helt enkelt en Apple Watch “skatt” som man helt enkelt tar ut eftersom man KAN ta ut den. Det är mkt intressant att “branschen” har bestämt att 49kr i månaden är en -rimlig- kostnad. 

 

Vari består denna rimligheten? Jag kommer även att kontakta kundtjänst, inte för att jag har en förhoppning att det blir nån skillnad, men jag vill ändå framföra mina synpunkter.

Användarnivå 7
Emblem +36

Jag förstår, och beklagar att du känner som du gör! 

Du har givetvis möjlighet att kontakta oss för att framföra synpunkter. Hoppas trots detta att du får en fortsatt fin dag :hugging:

Svara