Skip to main content
Besvarat

eSIM till Pixel watch

• November 13, 2023
  • 22 svar
  • 1001 visningar

Jag undrar om och när Tre kommer att ha stöd för Pixel watch 2 LTE/4G e-sim?

Vad jag har lyckats ta reda på så är det Telia,Telenor och Halebop som har stöd för det.

Bäst svar av Younes M

Fantastisk fråga! 😁

För närvarande arbetar Tre intensivt med att slutföra en fullt fungerande tjänst för Google - Esim. Med nya Google Pixel som Tre:s senaste flaggskepp, krävs det att Tre skapar en anpassad tjänst för Google-Esim (Detta finns redan för Apple och Samsung- klockor). Förhoppningsvis kommer detta att vara tillgängligt inom den närmsta framtiden, därav förekommer det otydliga svar. 

22 svar

• Nykomling
  • December 4, 2023

Jag undrar jag med..ni skulle kolla upp detta och återkomma sa ni över telefon men inte hört något.

• Nykomling
  • December 5, 2023

Även jag undrar detta.

Har mailat er samt ringt om detta men inte fått något tydligt besked.

Younes M
3Medarbetare
Forum|alt.badge.img+8
  • 3Medarbetare
  • Svar
  • December 6, 2023

Fantastisk fråga! 😁

För närvarande arbetar Tre intensivt med att slutföra en fullt fungerande tjänst för Google - Esim. Med nya Google Pixel som Tre:s senaste flaggskepp, krävs det att Tre skapar en anpassad tjänst för Google-Esim (Detta finns redan för Apple och Samsung- klockor). Förhoppningsvis kommer detta att vara tillgängligt inom den närmsta framtiden, därav förekommer det otydliga svar. 

• Nykomling
  • March 12, 2024

Hej

Något nytt kring när pixel watch 2 LTE kommer fungera hos Tre ?

• Nykomling
  • March 16, 2024

Har också väntat länge på stöd för klockan! Finns det någon sida man kan hålla koll på för att se statusuppdateringar? @Younes M 

• Nykomling
  • March 22, 2024

Har också väntat länge på stöd för klockan! Finns det någon sida man kan hålla koll på för att se statusuppdateringar? @Younes M 

https://support.google.com/googlepixelwatch/answer/12652073?hl=sv&sjid=16560426466649846114-EU

Irriterande ändå.

Jag tecknade 24 mån med Tre med löfte om att e-sim fungerar med min Pixel Watch.

Kunde inte backa avtalet heller då det var min firma på avtalet. B2B.....

• Trådskapare
  • Nykomling
  • April 17, 2024

Det var väldigt vilken tid det tar att anpassa en tjänst för google Esim.  Snart kommer pixel watch 3.. Vilket skämt. Om Telia har stöd för Esim direkt...Hur lång tid ska det behöva ta? Uselt dåligt. Varit inne på en tre butik och pratat med fyra anställda i omgångar. Alla har lovat att "Det är klart att det funkar. Sen när JAG som kund fått förklara hur det ligger till så mumlar dom bara en massa strunt. Kaxiga som bara den i början men sen står som där och det hela blir pinsamt.  Skärpning TRE. 

• Nykomling
  • July 14, 2025

Hur går det med detta?
Har gått 1 år men endast reklam för apple och samsung med e-sim i klocka.

Pixel watch 4 ute nu. Ändå imponerade långsamt av tre. 

• Nykomling
  • September 23, 2025

Samma sak även idag. Köpte en Pixel klockan 3 med LTE fast kan inte koppla till nätverket. Har vi någon slags tid prognos? 

• Rookie
  • December 17, 2025

Pixel Watch 4 finns ute och litar bäst ihop med Pixel 10 telefoner. Klockan fungerar i LTE version med Telia, Telenor och Tele2. Den fungerar också med Tre i England dvs det finns redan ett arbete utfört inom tre för att ge den stöd .

Tidigare i denna tråd står det att Tre jobbar hårt med att integrera Pixel Watch 2. Det kan sluta med och hoppas direkt till Pixel Watch 4. Om det inte kommer att fungera får vi byta operatör.....

Av allt att döma så finns det ingen på tre som bryr sig

• Rookie
  • December 17, 2025

På tre borde man bry sig för tre vill vara tidiga med teknik. Om det är ok att sälja Pixel mobiler måste man ju också stödja Pixel klockor. Att köra en Samsung Android till Pixel telefon är inget alternativ. Många av funktionerna förloras om man har olika fabrikat på telefon och klocka.
Antingen stödja Pixel Watch eller sluta sälja Pixel mobiler.

Jo visst, men vi hade lika gärna kunnat skriva det här på ett träd i skogen, för det finns ändå ingen från tre som kommer att se det här och bry sig🤷

• Rookie
  • December 17, 2025

Jo visst, men vi hade lika gärna kunnat skriva det här på ett träd i skogen, för det finns ändå ingen från tre som kommer att se det här och bry sig🤷

Vi får försöka få TRE att läsa. Jag skrev en ny tråd för Pixel Watch 4. Kan det vara så att de bara läser nya trådar ?

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 18, 2025

Hej ​@Användarnamnet och ​@Halta!

Ber verkligen om ursäkt för uteblivet svar på detta.

Vi har inte stöd för eSIM till Pixel-klocka. Jag har kikat runt för att se om vi kan ge ett estimat på när detta skulle kunna ske, men kan varken säga när eller ens om det kommer att ske. Det vore givetvis önskvärt med lite mer information, men tyvärr har jag inte mer att dela där. 😕

• Rookie
  • December 18, 2025

Hej ​@Användarnamnet och ​@Halta!

Ber verkligen om ursäkt för uteblivet svar på detta.

Vi har inte stöd för eSIM till Pixel-klocka. Jag har kikat runt för att se om vi kan ge ett estimat på när detta skulle kunna ske, men kan varken säga när eller ens om det kommer att ske. Det vore givetvis önskvärt med lite mer information, men tyvärr har jag inte mer att dela där. 😕

Tack för svar!

Utgår från att du ​@Limpen arbetar inom Tre. Stämmer det ?

Tre England har ju redan support för e-sim för Pixel Watch. Lär och kopiera internt utvecklingsarbete från Tre i England!

Framförallt är det viktigt att stödja de senaste Pixel Watch modellerna dvs 3 och 4.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 18, 2025

@Halta Det stämmer att jag arbetar inom Tre!

Jag förstår hur du tänker, särskilt när du ser att stöd finns på andra marknader. Såklart vore det önskvärt med en snabb “Copy-Paste”-lösning. Tyvärr har jag dock ingen insyn i hur olika Tre-bolag samarbetar internt med en sådan sak.

Önskemål om stöd för Pixel-klockorna är något vi ofta får in och jag tar gärna med mig din input vidare. Skulle det dyka upp ny information framöver kommer den att kommuniceras via våra officiella kanaler! 🙂

• Rookie
  • December 18, 2025

Inte ok att sälja Pixel telefoner och inte stödja Pixel Watch vilket TRE gör. Jag köpte min Pixel 10 genom TRE och har inte lätt att lämna TRE förrän om två år 🥹 eftersom det finns en bindningstid att ta hänsyn till.

Rimligen borde inte TRE sälja Google produkter. 

Kan var värt att nämna igen att klockor oavsett märke inte får full funktion om de används utanför sitt ekosystem.

Är du ansvarig för detta ​@Limpen eller kan du se till att ansvarig förklarar oviljan att matcha övriga operatörer. ALLA använder inte iPhone.....

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 18, 2025

@Halta Förstår frustrationen, jag håller helt klart med om att det är en funktion som bara skulle förbättra, och jag hoppas verkligen att detta kan ske inom snar framtid. Vi säljer i dagsläget endast WiFi-versionerna av Pixel Watch 3 och 2, men har alltså inte stöd för eSIM. De som idag har stöd för eSIM med Pixel-klockorna är Telia (och Halebop) och Telenor, vad jag kan se.

Varför vi inte har stöd för eSIM kan jag inte ge en klar och tydlig anledning till. Enligt den information jag fått är det något vi undersökt och fortfarande undersöker, men jag kan inte säga om, eller när detta kan tänkas ske. 

• Rookie
  • December 18, 2025

Men ni måste kunna erbjuda samma service som andra operatörer på marknaden, eller ? Är tre bara fokuserade på iPhone ?
Den ansvarige måste förstå att det inte går med någon större framgång att köra samsung LTE klocka ihop med Pixel mobiler. Vet hen det ?

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 18, 2025

Men ni måste kunna erbjuda samma service som andra operatörer på marknaden, eller ? Är tre bara fokuserade på iPhone ?
Den ansvarige måste förstå att det inte går med någon större framgång att köra samsung LTE klocka ihop med Pixel mobiler. Vet hen det ?

@Halta Att det handlar om en teknisk omöjlighet kan vi utesluta, i och med att andra operatörer redan erbjuder tjänsten. Vad det beror på att vi ännu inte har stöd för eSIM till Pixel-klockorna kan jag tyvärr inte dela, då jag själv inte har tillgång till den informationen.

Jag förstår att det är frustrerande, särskilt när man vill använda Pixel-klockor tillsammans med Pixel-telefoner. Det går inte obemärkt förbi att stöd för eSIM efterfrågas, och det du skriver är något som kommer att tas vidare i förhoppning på en lösning på problemet.