Skip to main content
Nykomling
November 13, 2023
Besvarat

eSIM till Pixel watch

• November 13, 2023
  • 24 svar
  • 1192 visningar

Jag undrar om och när Tre kommer att ha stöd för Pixel watch 2 LTE/4G e-sim?

Vad jag har lyckats ta reda på så är det Telia,Telenor och Halebop som har stöd för det.

Bäst svar av Younes M

Fantastisk fråga! 😁

För närvarande arbetar Tre intensivt med att slutföra en fullt fungerande tjänst för Google - Esim. Med nya Google Pixel som Tre:s senaste flaggskepp, krävs det att Tre skapar en anpassad tjänst för Google-Esim (Detta finns redan för Apple och Samsung- klockor). Förhoppningsvis kommer detta att vara tillgängligt inom den närmsta framtiden, därav förekommer det otydliga svar. 

24 svar

Rookie
December 18, 2025

Men ni måste kunna erbjuda samma service som andra operatörer på marknaden, eller ? Är tre bara fokuserade på iPhone ?
Den ansvarige måste förstå att det inte går med någon större framgång att köra samsung LTE klocka ihop med Pixel mobiler. Vet hen det ?

Limpen
Community Manager
Moderator
December 18, 2025

Men ni måste kunna erbjuda samma service som andra operatörer på marknaden, eller ? Är tre bara fokuserade på iPhone ?
Den ansvarige måste förstå att det inte går med någon större framgång att köra samsung LTE klocka ihop med Pixel mobiler. Vet hen det ?

@Halta Att det handlar om en teknisk omöjlighet kan vi utesluta, i och med att andra operatörer redan erbjuder tjänsten. Vad det beror på att vi ännu inte har stöd för eSIM till Pixel-klockorna kan jag tyvärr inte dela, då jag själv inte har tillgång till den informationen.

Jag förstår att det är frustrerande, särskilt när man vill använda Pixel-klockor tillsammans med Pixel-telefoner. Det går inte obemärkt förbi att stöd för eSIM efterfrågas, och det du skriver är något som kommer att tas vidare i förhoppning på en lösning på problemet.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Nykomling
March 11, 2026

Gissar att ni fortfarande inte har någon ny information på den här fronten? Tänkte bara kolla en gång till innan jag byter operatör...

Nykomling
June 14, 2026

Missvisande med reklam för e-sim till smartklocka på Tres Google Pixel Watch-sida.

Jag åkte tyvärr på och blev lurad av det. Jag borde ju kollat igenom noggrannare såklart, men det kändes så självklart när jag såg den här sidan.

Jag försökte häva direkt när jag försökte aktivera och insåg, men när det var företag så gäller inte ångerrätten.