Fråga

Fel på telefonskal köpt 3 Partille

  • 27 November 2022
  • 3 svar
  • 54 visningar

 

 


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @micosc1129 

Tråkigt att höra att du upplever problem med ditt köpta telefonskal . Om det är något fel / eller att den är sönder . Så är det bäst och du besöker 3 Butiken där du köpt den, och visar upp felet. Så kan dom se om man behöver göra en reklamation / utbyte .

Det är bra att ha kvittot för köpet med sig också.

 

Mvh F

Hej!

Dom säger att jag ska kontakta kundtjänst och att dom inte får sköta felanmälningar och fabrikationsfel.

Då gäller det bara ett plånboksfodral där magneten lossnat efter 4 dagar.

Han på Butiken i Partille var inte serviceinriktad och säger att jag skulle kommit med en gång vilket jag gjorde efter 4 dagar. Har aldrig varit med om detta vid köp i annan butik i Allum Partille, väldigt dåligt kundbemötande. Han gjorde också antydningar att jag skulle haft sönder magnetfodralet och frågade om jag vill köpa nytt. 

Frågan om de har någon kunskap om konsumentköpslagen?
Utdrag ur lagen avsett för företagare.

Om du sålt en vara till en konsument och det sen visar sig vara fel på varan, är du skyldig att ta emot konsumentens reklamation. Sedan den 1 maj 2022 finns det i den nya konsumentköplagen några uppdaterade regler som berör reklamationsrätten.

Användarnivå 6
Emblem +40

Tråkigt att höra att det blivit sådan situation av det hela 😪

Du kan kontakta 3 Kundservice på chatt eller på telefon .

( Vet dock inte om chatt tar reklamationer )  , men man ska ringa istället om det gäller :

Och om dom vill ha bild bevis , så kan man skicka det via mail kontakten . Men där är svarstiden lite längre. Men där kan man även skriva hela ärendet & bifoga bild på kvittot och skadan . Så kanske det blir en lättare hantering , och slipper att va i kö på telefon. 

  • Uppsägning
  • Teknisk felsökning
  • Täckning
  • Returer

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Att antyda att kunden själv gjort sönder , vid misskötsel. Så måste man ha mer än en antydan och teori . Utan där måste företaget bevisa hur det gått till som nedan säger. Och efter 4 dagar så kan jag knappast tro att man kan säga att felet är normalt med varans skick. Man har ju knappt hunnit sätta på skalet på mobilen liksom 😎

 

 Vad är det för Märke/Modell på tillverkaren ?

Får hoppas det löser sig snarast , så du kan ha ett fint skal på din mobil återigen, som är helt 😁

 

Mvh F

Svara