Hej,
Min Galaxy Watch Active 2 där jag hade mitt eSIM har dött fullständigt. Jag har ny en Galaxy Watch 4 istället och vill flytta/få igån eSIM där. Vad behöver jag göra?
Hittar inga instruktioner om vad som kan göras, bara instruktioner för om jag har en fungerande klocka. Men även flytten är otydligt beskrivet om jag hade haft den förra klockan fungerande.
Hejsan ,
Tråkigt att höra att den äldre klockan har lagt av . Men trevligt att du har nyare variant nu istället :)
Går de inte om du vid inloggat läge på mitt3 i app eller webbläsare skapa ytterliggare ett nytt E-Sim och registrera det mot klockan . Alternativ att kunna ta bort det gamla E-Sim och sen skapa nytt ?
https://www.tre.se/varfor-tre/teknik/esim
Annars är det nog bäst att ta det i 3Buitik eller via kundservice . Så får dom avaktivera det äldre E-Sim och göra så du kan beställa ett nytt och komma igång på noll tid direkt när man gör ärendet.
Hittade detta , men om du inte får igång den gamla genom laddning och test av olika kablar och ström adaptrar blir det svårt . Om inte du kanske redan har en säkerhetskopia med samsung. Och då kanske E-sim kan följa med över . Men som sagt svårt med döda prylar hehe Kan försöka synka till dator med kabel och samsungs program också , Man vet aldrig om dom kickar igång igen om man inte har fått större skada på den .
här har du kontaktuppgifter till support iaf :)
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Mvh F
du kan enbart ha ett aktivt eSIM till en smart watch till ditt abonnemang hos Tre. Gör en ny beställning av eSIM via Galaxy Watch-appen, så bör det flyttas över om du följer instruktionerna.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.