Hej
detta kommer upp när jag ska slå på e sim till Apple Watch se till dottern…
Har det att göra med att min fru står på familje abonnemanget?

Hej
detta kommer upp när jag ska slå på e sim till Apple Watch se till dottern…
Har det att göra med att min fru står på familje abonnemanget?

Bäst svar av Chipsgeneralen
Hej!
jag har varit i kontakt med supporten via telefon som hänvisade till Apple, som hänvisade i sin tur tillbaka till 3.
försökte att stänga av skärmtiden och nolla, sen parkoppla på familjeabonnemangs ägarens telefon med wifi avstängt men inget nytt samma meddelande i Watch appen när jag ska aktivera.
iPhone 12 mini samt Apple Watch SE första gen med cellular/gps försöker vi med..
När jag gjorde parkopplingen fick jag detta:

Är tanken att ungen bara ska ha klockan men den ska vara uppkopplad? Dvs det finns ingen "huvudtelefon" utan klockan är inställd på "barnläge" typ?
Vi hade en situation (kanske är samma) där vi gav en Watch till barnet för vi känner att telefon är lite väl överdrivet men har gärna möjlighet att kontakta barnet och även se vart det kan befinna sig.
Tänker att barn-läget med esim är Sinnesjukt exakt rakt in det vi letar efter.
Tydligen stödjer inte Tre denna funktion. Det ni måste göra tyvärr är att fixa en 3-extra (barnet) med en då telefon (kan glömmas bort och läggas i en låda efter installationen) och skapa en apple watch till den telefonen. Jag har uttryckt min frustration för detta sättet då det finns en betydligt smidigare och smärtare lösning. Tex andra operatörer stödjer denna funktion..
Det du behöver göra är följande
1: skapa en 3-extra för barnet
2: fixa fram en möjlig gammal iphone för att skapa konto koppla klockan osv
3:fixa esim till klockan via då den nya användaren
4: klart. Glöm bort ge tillbaka eller likande med telefonen du fixade allt med.
Detta resulterar i
månadsavgift höjs då du får 3-extra och en Apple watch uppkoppling som tillägg.
Operatören som stödjer E-sim på apple watch i barnläge är dock Sinnesjukt dyr. Ska sägas att priset för den kostanden är då typ 70kr. Här blir det lite mer. Jag finner just detta vansinnigt irriterande.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.