Besvarat

Galaxy watch 4 eSIM fungerar inte

  • 5 September 2021
  • 4 svar
  • 1465 visningar

Användarnivå 1

Jag har köpt denna klocka https://www.komplett.se/product/1190316/mobil-klockor/smartwatches/samsung-galaxy-watch4-smartklocka-44mm-lte-silver

Och kan inte få ihång e sim på den, när jag försöker via wearable appen står det bara att din leverantör 3 supporterar inte denna klocka… ni har e sim för andra galaxy watch, hur långt tid tar det att fixa det för samsung senaste?

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av CTVredvirus 11 September 2021, 13:27

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hej @CTVredvirus och varmt välkommen till 3Community!

Jag kikade på hur det ser ut och enligt den information jag har här så ska det nu fungera med Galaxy Watch 4. Upplever du fortfarande problem?

Användarnivå 1

Hej Nils!

Ja jag har fortafarnde problem, värt att nämna är att jag för tillfället kör en xiaomi mi 10t pro som enligt samsung själva skall det inte spela roll för att klockan skall köra och registrera sig på ett nätverk. För säkerhetsskull så beställde jag en galaxy s21 ultra och skall testa med den. Jag bör ha telefonen innan veckan är slut och skall prova att aktivera e sim igen då. Kommer att höra av mig här så ni vet hur det gick.

Användarnivå 1

Uppdatering! Fick min s21 ultra igår, parade den med mobilen, stängde av wifi på mobilen och klockan kunde logga in sig på nätverk, så problemet är löst. På tele2s hemsida står det klart och tydligt att man måste ha en samsung telefon  har inte sett samma info hos 3 och samsung gör det inte lättare då de säger att deras klockor kan ha egen nätverk även utan samsung telefon.

Användarnivå 5
Emblem +9

@CTVredvirus Vi tar vidare din feedback. Tack! :pray:

Svara