Skip to main content
Nykomling
September 13, 2018

När kommer eSIM till Galaxy Watch?

• September 13, 2018
  • 225 svar
  • 60694 visningar
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Nykomling
June 9, 2019
Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?
Pensionerad Moderator
June 10, 2019
Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?

Halloj! Jag flyttade ditt ämne till en redan befintlig gällande eSIM till Galaxy Watch. Just nu inget nytt, vi kommer uppdatera alla så snart vi har ny information gällande eSIM till Galaxy Watch och när det kan komma.
Rookie
June 24, 2019
Nå....så va händer....nu har ligger ni riktigt mycket efter. Både telenor och telia har lanserat esim stöd för galaxy watch. Va händer med er? Ni som brukar vara i framkant. Inte nog att er kundtjänst och säljare sagt att esim lanseras väldigt snart och på så sätt vilselett kunder, i nästan ett års tid, Nu när de andra lanserat så är ni fortfarande tysta. Ni verkar ju inte ens bry er att folk drar. Måste vår familj o alla andra som känner sig lurade byta operatör? Det har ju nästan blivit en principsak att byta från er efter hur illa ni hanterat denhär lanseringen.
Rookie
July 1, 2019
Jag kan bara hålla med dom som skrivit innan. I december köpte jag min klockan och man försäkrade mig om att e-sim skulle fungera. Från 3 sida så visste man att denna felaktiga information hade gått ut och att man också skulle kompensera det. Jag fick en liten blyg kompensation vilket absolut var uppskattat men det var absolut inte det jag var ute efter. Jag vill ju som alla andra få igång och nyttja min klocka fullt ut vilket inte ännu går och då är vi nu inne i juli. Nej nu måste ni verkligen komma med något definitivt besked för att vi som har varit hos er och varit trogna kunder under lång tid förtjänar inte den behandling som ni nu ger oss. Operatör efter operatör erbjuder e-sim till Galaxy Watch men dock inte vår operatör, inte ens en tidsplan kan vi få. Detta har ni skött riktigt dåligt och det är trist att tänka (jag och andra med mig) att man ska behöva byta operatör för något så litet som ett e-sim till en klocka!!
Registrerad användare
July 1, 2019
Jag köpte min Galaxy Watch i november.♥️
Blev superglad när jag hörde att min operatör var först med eSim...👍🏿
Det fick mig att tänka att jag ändå hade en bra operatör för en gångs skull. (har inte bytt operatöf pga ev strul som uppstår).
Ser nu till min förskräckelse att det ännu ej är fixat. Luktar hämmande av konkurrens och har möjligtvis🍎något med saken att göra?
Nu när man förstår att annan operatör har eSim till den enhet man köpt blir man häpen.... eSim är väl en standard?📣 hur kan en standard fungera på vissa enheter och inte andra?📣
Rookie
July 2, 2019
Jag köpte min Galaxy Watch i november.♥️

Blev superglad när jag hörde att min operatör var först med eSim...👍🏿

Det fick mig att tänka att jag ändå hade en bra operatör för en gångs skull. (har inte bytt operatöf pga ev strul som uppstår).
Ser nu till min förskräckelse att det ännu ej är fixat. Luktar hämmande av konkurrens och har möjligtvis🍎något med saken att göra?
Nu när man förstår att annan operatör har eSim till den enhet man köpt blir man häpen.... eSim är väl en standard?📣 hur kan en standard fungera på vissa enheter och inte andra?📣

Som jag ser det är det klart att en annan tillverkare, som redan har esim för GALAXY Watch hos annan operatör, har lagt hinder hos Tre för att introducera esim för GALAXY Watch. Har varit Tre trogen i snart ett decennium, men nu är det nog dags att dra vidare. Inte bara för att jag inte får esim till klockan (GW), utan för på det sätt Tre hanterar informationen kring, snarare utebliven information, tidsaspekter och varför esim inte införs. Besviken.
Rookie
July 2, 2019
Jag kan bara hålla med dom som skrivit innan. I december köpte jag min klockan och man försäkrade mig om att e-sim skulle fungera. Från 3 sida så visste man att denna felaktiga information hade gått ut och att man också skulle kompensera det. Jag fick en liten blyg kompensation vilket absolut var uppskattat men det var absolut inte det jag var ute efter. Jag vill ju som alla andra få igång och nyttja min klocka fullt ut vilket inte ännu går och då är vi nu inne i juli. Nej nu måste ni verkligen komma med något definitivt besked för att vi som har varit hos er och varit trogna kunder under lång tid förtjänar inte den behandling som ni nu ger oss. Operatör efter operatör erbjuder e-sim till Galaxy Watch men dock inte vår operatör, inte ens en tidsplan kan vi få. Detta har ni skött riktigt dåligt och det är trist att tänka (jag och andra med mig) att man ska behöva byta operatör för något så litet som ett e-sim till en klocka!!

Kan tillägga här att jag var inne hos Elgiganten idag och bad dem ringa upp Tre för att höra om det fanns någon tidsplan för esim till GW. Svaret jag fick var att Tre inte planerar något införande av esim för GW. Det finns alltså inte med i planerna. Så vi får nog inse att de klockor vi har (GW) köpt inte kommer att kunna användas så det var sagt från Tre sida. Det blir då att vända sig till annan operatör för att få GW att fungera som det är sagt. Ganska dåligt hanterat.
Rookie
July 7, 2019
Vi vill ha E-sim på Galaxy Watch! Helst igår! 🧐
Nyheter om processen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till en tidigare tråd
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
July 8, 2019
Nyheter om processen?

Ämnet har flyttats till en tidigare tråd

Tyvärr, har fortfarande inget datum men vet att det jobbas på! 😟
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Rookie
July 25, 2019

Nyheter om processen?

Ämnet har flyttats till en tidigare tråd
Tyvärr, har fortfarande inget datum men vet att det jobbas på! 😟

Då måste jag verkligen fråga dig Erik (eller egentligen vem som helst på Tre) vad är det ni jobbar på? Vad är det som ni inte klarar av men som både Telia och Telenor gör? Som så många har skrivit så är det så sjukt dåligt av er att inte ge oss mer info. Det finns ingen som kan övertyga mig om att det inte finns någon mer info kring detta hos er på Tre. Frågetecknen blir ju bara fler kring varför vi inte får mer info alt en tidsplan och vi känner oss svikna av den operatör vi har varit hos länge och även ha litat på.

Det är riktigt tråkigt att känna sig som en förlorare som har köpt Galaxy Watch och har sitt abonnemang hos Tre.