Fråga

När kommer stöd för eSim till Galaxy Watch utan Samsung mobil?

  • 29 August 2023
  • 3 svar
  • 136 visningar

Jag har en Galaxy Watch 6 och en Google Pixel 6 pro, det går inte att aktivera eSim till klockan för enligt er tekniska support så “finns det inga planer att stödja andra telefoner än Samsung”

Detta är ju skandal. Förutom att det inte finns någon information om detta på er hemsida eller att någon säljare i butik känner till detta, så fungerar det ju hos exempelvis Telenor utan problem.

Min fråga är, när löser ni så att det fungerar med andra Android telefoner? 


3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Jag har för mig att en fix förut var att aktivera esim via en Samsung och sedan återställa klockan men med ett e-sim fortfarande kvar i klockan. 

Inte optimalt men en lösning

Användarnivå 6
Emblem +40

Anledningen till att det fungerar hos Telenor är nog pga att dom säljer pixel telefonerna och kan därefter garantera stöd och funktion för dom . Tre har inte Pixeltelefonerna i sitt utbud och därmed kan ej garantera att alla funktioner fungerar . Utan bara dom produkterna dom har i sitt utbud . 
 

Finns ”Galaxy Wearable” appen i app biblioteket på pixel ? Antar det är ” Google Play ” det heter . Från den ska man kunna aktivera E-Sim 

 

/ F 

Anledningen till att det fungerar hos Telenor är nog pga att dom säljer pixel telefonerna och kan därefter garantera stöd och funktion för dom . Tre har inte Pixeltelefonerna i sitt utbud och därmed kan ej garantera att alla funktioner fungerar . Utan bara dom produkterna dom har i sitt utbud . 
 

Finns ”Galaxy Wearable” appen i app biblioteket på pixel ? Antar det är ” Google Play ” det heter . Från den ska man kunna aktivera E-Sim 

 

/ F 

Givetvis finns appen i play store, det är Android vi pratar om. Det fungerar som sagt inte att aktivera E-Sim via den appen på annat än Samsung telefoner hos Tre. Man får ett felmeddelande "Tre stödjer inte mobilavtal på din klocka"

 

Tre säljer även Sony telefoner eller hur? Där fungerar det enligt uppgift inte heller så der verkar ju inte spela någon roll att de säljer telefonerna.

Svara