Besvarat

Problem med eSIM till Apple Watch

  • 29 september 2018
  • 1 svar
  • 156 visningar

Jag har köpt en Apple Watch på blocket och har 3. Jag försökte koppla mobilnät men den säger bara att min Apple Watch 3 cellular inte är kompatibel med 3 SE. Jättekonstigt eftersom 3 är den enda operatören i Sverige som stödjer Apple Watch.
Jag behöver helt enkelt köpa tjänsten Apple Watch-anslutning hos er. Men enda vägen till det som jag kan hitta är att köpa en helt ny klocka från tre.
Hjälp mig tack!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra smartklockor och tillbehör
icon

Bästa svar av Erik 29 september 2018, 10:30

Vad är det för modell på klockan? Om klockan är köpt i ett annat land kan det vara så att den inte är kompatibel med europeiska marknaden. Det kan man enkelt få reda på genom att titta på modellnumret. Följ nedan instruktioner för att ta reda på det:

  1. Öppna appen Apple Watch på din iPhone
  2. Tryck på fliken Min klocka och tryck sedan på Allmänt > Om
  3. Leta reda på fältet Modell. Här bör du se artikelnumret som börjar med ”M”
  4. Tryck på fältet Modell. Fältet uppdateras nu till ett femsiffrigt nummer som börjar med ”A”. Det är ditt modellnummer.
Modeller som stöds: A1889, A1891

Berätta hur det gick! ☺
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Vad är det för modell på klockan? Om klockan är köpt i ett annat land kan det vara så att den inte är kompatibel med europeiska marknaden. Det kan man enkelt få reda på genom att titta på modellnumret. Följ nedan instruktioner för att ta reda på det:

  1. Öppna appen Apple Watch på din iPhone
  2. Tryck på fliken Min klocka och tryck sedan på Allmänt > Om
  3. Leta reda på fältet Modell. Här bör du se artikelnumret som börjar med ”M”
  4. Tryck på fältet Modell. Fältet uppdateras nu till ett femsiffrigt nummer som börjar med ”A”. Det är ditt modellnummer.
Modeller som stöds: A1889, A1891

Berätta hur det gick! ☺

Svara