Skip to main content
Svar

3 Världen i USA o anslutning till operatör funkar inte

• September 21, 2025
  • 6 svar
  • 79 visningar

Forum|alt.badge.img

Hej, trots många försök att komma igång, och jag ha taget alla steg föreslaget av AI chatten att lösa problemet kan jag fortfarande inte ansluta  till AT&T i USA och får upp ”endast sos”. Det är en delad abbonemang och min partner som är med ansluter utan problem med samma telefon, Iphone SE. Kan det finnas nån tekniskt spär som inte tillåter att mitt nummer kan anslutas? 

Bäst svar av Maxhomer

Hej, problemet löst när jag konverterad sim kortet från fysiskt till e-sim, såsom min travel partner ha det på sin, då tickade in alla sms som hade lagts på kö. 

6 svar

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • September 22, 2025

Det har tidigare varit problem med Wifi-samtal i USA så om du har det påslaget kan du testa att slå av det. Tänk också på att USA endast har 4G och 5G numera så du måste ha en telefon som stöder VoLTE och det måste vara påslaget i inställningarna.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • September 22, 2025

@Maxhomer Hej,

söker du nät manuellt? Testa att välja Verizon först, låt det gå några minuter och se om du får anslutning. Fungerar det inte? Välj istället T-Mobile och se om det fungerar. Se även till att dataroaming är aktiverat på din telefon. 

Fungerar det för dig nu?

Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Skillad
  • September 22, 2025

Tack för svaren, jag ha gjort samtliga föreslagna insatser flera ggr om o spenderade timmar igår på detta. Inget fungerar o min partner som ha samma model Iphone SE funkar klockrent. Det är ett mysterium, AI chatten föreslåg att köpa en ny telefon t slut, det vill jag inte. 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • September 22, 2025

@Maxhomer Har roaming fungerat i andra länder?

Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Skillad
  • Svar
  • September 22, 2025

Hej, problemet löst när jag konverterad sim kortet från fysiskt till e-sim, såsom min travel partner ha det på sin, då tickade in alla sms som hade lagts på kö. 

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • September 23, 2025

Kan det vara så att du hade ett väldigt gammalt sim-kort som inte hade stöd för 4G och/eller 5G?